A fiatal olasz, Antonio Giovinazzi, akinek a Haas Ferrarihoz fűződő kapcsolata révén ad lehetőséget több pénteki szabadedzésen, összetörte a csapat autóját a Magyar Nagydíj első tréningjén: a VF-17-et az FP2 első felében is szerelték, Kevin Magnussen így mindössze 11 kört tehetett meg az edzésnapon, miközben az átlagnak 50-60 köre volt felkészülni.
Ráadásként Romain Grosjean, aki megpördülése során selejtezett egy első szárnyat, folyamatosan a vezethetőségre panaszkodott: sokat mond arról, mennyire nem érzett rá a Hungaroringre, hogy a második edzés végére Magnussen jobb időt futott nála, igaz, a harc az eredménylista végén, 17-18. pozícióért folyt.
„Nyomorult nap volt a mai” – foglalta össze a gpupdate.net által idézett Günther Steiner csapatfőnök. „Biztos ez lehetett a legrosszabb nap, amióta másfél éve beszálltunk. Nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden megtörtént. Két autó tört össze az FP1-en, az egyik súlyosan, de a fiúk kemény munkájának hála Kevin legalább pár kört megtehetett. Romain autója kevésbé sérült, de ő szenvedett, nem találta az egyensúlyt. A túlkormányzottság alulkormányzottságra váltott, eddig pedig nem jöttünk rá, hogy miért.”
Grosjean visszhangozta felettese szavait: „Kemény napja volt az egész csapatnak, azt hiszem, titulálhatjuk a legrosszabb pénteki napnak, mióta a Haas F1 Team elindult. Én a balansszal küszködtem végig. Össze kell raknunk mindent, és rá kell jönnünk, mik a problémáink” – mondta a francia pilóta.