A Formula-1-es visszatérést célba vevő, 32 esztendős pilóta kétszer vezette már a Renault-t: június 7-én, Valenciában és július 12-én, a Paul Ricardon azonban még a csapat 2012-es versenygépét, a Lotus E20-t irányította. A harmadik teszten, augusztus 2-án a Hungaroringen már az idei versenygépet, az RS17-et veszi birtokba, együtt a Formula-1-es mezőnnyel.
„Az első két tesztnap lehetővé tette mind Robertnek, mind nekünk, hogy nagy mennyiségű információt gyűjtsünk össze” – kommentálta a bejelentést Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója, hangsúlyozva, hogy a gyakorlás egyáltalán nem reklámfogás, hanem súllyal bír a jövő szempontjából. „A közelgő lehetőség az RS17-tel a Hungaroringen mindannyiunk számára részletes és precíz adatok megszerzését teszi lehetővé a jelenlegi autóval és reprezentatív körülmények között. A teszt után alaposan elemezni fogjuk az összegyűjtött információt, hogy meghatározzuk, milyen körülmények között lesz lehetséges Robertnek a visszatérés a versenyzéshez a következő években.”
Maga Kubica, aki szerint 2011-es súlyos balesete előtti szintjén képes lenne teljesíteni, úgy nyilatkozott, két tesztnapra lenne szüksége 2017-es autóval, hogy készen álljon a versenyzésre. A szabályok azonban szigorúan korlátozzák, kik vezethetnek a négy szezonközi tesztnapon, melyből kettőt fiatal pilótáknak kell megkapni, akik legfeljebb két nagydíjon vettek részt: ez akadályozta meg, hogy a teljes hungaroringi teszten Kubica vezethessen, aki így végül a versenyt követő szerdán lép pályára. Kedden a Formula-2-es pilóta, Nicholas Latifi vezet, Jolyon Palmernek pedig egyetlen év közbeni tesztnap sem jut.