Egyelőre úgy tűnik, a Mercedesnél a lépéselőny: a brackley-i F1-es istálló az utóbbi négy versenyből hármat megnyert, kétszer kettős győzelmet aratva, Bakuban pedig a fejvédő meglazult rögzítése miatt estek el a diadaltól. A csapat így már 55 pontos előnyre tett szert a konstruktőrök között a Ferrari előtt, Sebastian Vettel azonban őrzi első helyét az egyéni tabellán, még akkor is, ha egyetlen ponttal vezet Lewis Hamiltonnal szemben.
A brit pilóta egyelőre nem akar a bajnoki címre gondolni, hiszen szerinte pályáról pályára változhat, hogy melyik csapat lesz előrébb a szezon második felében - a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff is szeretné megvárni a Magyar Nagydíjat a teljesebb kép érdekében. „Mindkét csapatnál lehet érveket és ellenérveket felhozni a teljesítményt illetően” - idézte a Brit Nagydíj győztesét a Motorsport. „Néhány hétvégén előttünk vannak kicsivel, máshol nem, szerintem pályafüggő a dolog.”
„De még mindig úgy vélem, hogy nekik van a legerősebb felállásuk, ezért vannak egy ponttal előttünk. Ha viszont azt nézem, hogy a csapatunk vezeti a konstruktőrök pontversenyét, megállapítható, hogy hoztunk rajtuk. Ezen a hétvégén képesek voltunk kihozni az autóból a maximumot, ráadásul mindkettővel, sokkal jobban, mint bármely más versenyen idén. Ez a nagyszerű teljesítmény remek alapot szolgáltat nekünk a szezon második felére.”
Hamilton úgy érzi, a Mercedes megértette, hogyan működhet jobban az autója - ebből a szempontból az oroszországi és monacói visszaesések ébresztővel értek fel Brackley-ben és Brixworth-ben. „Ez az autó kicsit trükkösebb volt a beállításokat illetően. Ez különösen a szezon elején volt fájdalmas, ahol egyszerűen nem találtuk az optimális működési tartományt - a Ferrari azonban kitűnő munkát végzett, hiszen az autójuk mindenütt megfelelő.”
„De sok munkával és még több elemzéssel elkezdtünk fejlődni - különösen az utóbbi kettő, ha nem három hétvége során. Egyből jobb lett a helyzetünk, és nagyon örülök neki, hogy éppen megfelelő időpontban: a szezon közepén. Az időmérős tempónk nagyszerű volt, de most a versenyen is sokkal előrébb jártunk, mint a Ferrarik, talán először idén. Ezt remek látni, különösen annak fényében, hogy motorfejlesztéssel érkeztek ide, mi azonban nem hoztunk semmit sem.”