DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Vettel az élen, Hamilton fékjei elszálltak

Sebastian Vettel meg tudta törni Lewis Hamilton pénteken kirajzolódó uralmát a Red Bull Ringen, miután a britet szombatra a váltócsere mellett a tönkrement fékek is visszavetették, s egy nagy balesetet úszott meg a harmadik edzés végén.

Bár az éjjel több kisebb-nagyobb esőzés is volt a régióban, a harmadik szabadedzésre ismét száraz körülmények fogadták az F1-es mezőnyt a Red Bull Ringen, és várhatóan így marad ez az időmérőre is.

f1_aut_2szabadedzés_51



Kijelenthető, hogy a délelőtt a spanyolok számára kezdődött legrosszabbul, Fernando Alonso autójában ugyanis vissza kellett cserélni az új specifikációjú motort egy korábban már használt régebbire, miután a Honda problémát fedezett fel az MGU-H-ben az éjszaka folyamán. Az edzés első perceiben aztán honfitársának, Carlos Sainznak már a pályán adódtak motorgondjai, ami miatt kénytelen volt leparkolni, de miután a szervizúton vissza tudták szállítani az autót a csapatnak, a Toro Rosso gyors munkával az utolsó 25 percre helyre is hozta a technikát, így a spanyol visszatérhetett a pályára.

A gumihasználatot illetően a Haas és a Sauber pilótáinak kivételével mindenkinél az ultralágy abroncsok élveztek preferenciát, a tabella élén pedig a Ferrari és a Mercedes bajnokaspiránsa, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton váltogatták egymás. Végül a német jóval hosszabb időt töltött az első pozícióban, és ott is fejezte be az edzést a hétvége - és a pálya története - eddigi legjobbjának számító 1:05,092-es körével, miután fő riválisa bajba került, így a hajrában már nem tudott próbálkozni.

Hamilton hétvégéjét már így is kellően megnehezítette az a váltócsere, ami miatt öt rajthelyes büntetést kap a vasárnapi futamra, ám nagyjából tíz perccel a leintés előtt látványos módon, fekete füst kíséretében szállt el a jobb első fék a Mercedesében. Mindez a pálya legkeményebb féktávjál, a 3-as kanyar előtt történt, így a brit a pedálra taposva végül a bal első féktárcsa hathatós segítségével tudta még éppen időben megállítani autóját. Ezt követően már óvatosan, második fokozatból feljebb nem is kapcsolva kocogott vissza a bokszba, ahol csapata elkezdte felmérni a kárt. Hamilton legjobb körideje a második helyre volt elég, két és fél tizeddel Vettel mögött.

Utánuk a két csapattárs, Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen következtek, akiket pedig rend szerint a két Red Bull követett, míg mögöttük a két Haas sorakozik, hiszen Grosjean és Magnussen igen sokat ki tudtak hozni az utolsó negyedórában felrakott ultralágyakból, így egy másodpercen belül maradtak a legjobb köridőhöz képest.

 

A harmadik szabadedzés végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:05.092   18
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:05.361 0.269 21
3 Valtteri Bottas Mercedes 1:05.515 0.423 19
4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:05.611 0.519 19
5 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:05.784 0.692 24
6 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:05.896 0.804 29
7 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:05.936 0.844 21
8 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:06.015 0.923 22
9 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:06.279 1.187 28
10 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:06.284 1.192 19
11 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:06.374 1.282 26
12 Nico Hülkenberg Renault 1:06.563 1.471 18
13 S.Vandoorne McLaren-Honda 1:06.578 1.486 18
14 Jolyon Palmer Renault 1:06.595 1.503 22
15 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:06.599 1.507 20
16 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:06.776 1.684 22
17 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:06.865 1.773 24
18 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:06.875 1.783 28
19 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:07.378 2.286 21
20 Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:07.468 2.376 25
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: