Bár az éjjel több kisebb-nagyobb esőzés is volt a régióban, a harmadik szabadedzésre ismét száraz körülmények fogadták az F1-es mezőnyt a Red Bull Ringen, és várhatóan így marad ez az időmérőre is.
Kijelenthető, hogy a délelőtt a spanyolok számára kezdődött legrosszabbul, Fernando Alonso autójában ugyanis vissza kellett cserélni az új specifikációjú motort egy korábban már használt régebbire, miután a Honda problémát fedezett fel az MGU-H-ben az éjszaka folyamán. Az edzés első perceiben aztán honfitársának, Carlos Sainznak már a pályán adódtak motorgondjai, ami miatt kénytelen volt leparkolni, de miután a szervizúton vissza tudták szállítani az autót a csapatnak, a Toro Rosso gyors munkával az utolsó 25 percre helyre is hozta a technikát, így a spanyol visszatérhetett a pályára.
A gumihasználatot illetően a Haas és a Sauber pilótáinak kivételével mindenkinél az ultralágy abroncsok élveztek preferenciát, a tabella élén pedig a Ferrari és a Mercedes bajnokaspiránsa, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton váltogatták egymás. Végül a német jóval hosszabb időt töltött az első pozícióban, és ott is fejezte be az edzést a hétvége - és a pálya története - eddigi legjobbjának számító 1:05,092-es körével, miután fő riválisa bajba került, így a hajrában már nem tudott próbálkozni.
Hamilton hétvégéjét már így is kellően megnehezítette az a váltócsere, ami miatt öt rajthelyes büntetést kap a vasárnapi futamra, ám nagyjából tíz perccel a leintés előtt látványos módon, fekete füst kíséretében szállt el a jobb első fék a Mercedesében. Mindez a pálya legkeményebb féktávjál, a 3-as kanyar előtt történt, így a brit a pedálra taposva végül a bal első féktárcsa hathatós segítségével tudta még éppen időben megállítani autóját. Ezt követően már óvatosan, második fokozatból feljebb nem is kapcsolva kocogott vissza a bokszba, ahol csapata elkezdte felmérni a kárt. Hamilton legjobb körideje a második helyre volt elég, két és fél tizeddel Vettel mögött.
Utánuk a két csapattárs, Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen következtek, akiket pedig rend szerint a két Red Bull követett, míg mögöttük a két Haas sorakozik, hiszen Grosjean és Magnussen igen sokat ki tudtak hozni az utolsó negyedórában felrakott ultralágyakból, így egy másodpercen belül maradtak a legjobb köridőhöz képest.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:05.092 | 18 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:05.361 | 0.269 | 21 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:05.515 | 0.423 | 19 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:05.611 | 0.519 | 19 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.784 | 0.692 | 24 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.896 | 0.804 | 29 |
7 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:05.936 | 0.844 | 21 |
8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:06.015 | 0.923 | 22 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:06.279 | 1.187 | 28 |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:06.284 | 1.192 | 19 |
11 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:06.374 | 1.282 | 26 |
12 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:06.563 | 1.471 | 18 |
13 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 1:06.578 | 1.486 | 18 |
14 | Jolyon Palmer | Renault | 1:06.595 | 1.503 | 22 |
15 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:06.599 | 1.507 | 20 |
16 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:06.776 | 1.684 | 22 |
17 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:06.865 | 1.773 | 24 |
18 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:06.875 | 1.783 | 28 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:07.378 | 2.286 | 21 |
20 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:07.468 | 2.376 | 25 |