Silverstone a versenyrendezési költségek miatt akarja életbe léptetni a Brit Nagydíj szerződésének kilépési záradékát. A pitpass.com adatai szerint az első évben, 2010-ben még igencsak jó üzletnek tűnt a megállapodás: a pálya 12 millió fontért rendezhette meg a versenyt. Csakhogy a jogdíj minden évben 5 %-kal nő, így 2026-ban már 26 millió fontnál járna.
A brit versenypályának két lehetősége van, hogy az esemény ne veszteséget termeljen: a rendezési díj növekedésével arányosan évről évre növeli a jegyárakat, vagy kilép a kontraktusból. A megkötött szerződésben van egy opció, amely szerint a 2019-es nagydíjtól fogva meg lehet szüntetni annak érvényességét. Ezzel a lehetőséggel azonban már jóval hamarabb, az idei július 16-i versenyig kell élnie a szervezőknek.
Silverstone-nak tehát a következő két hétben határoznia kell, és úgy tűnik, a befejezés mellett döntöttek. „Nagyon valószínű, hogy aktiválnunk kell a kilépési záradékot” – mondta a Mail on Sunday lapnak Philip Walker, a brit versenyzői szövetség (BRDC) igazgatója.
Ez nehéz helyzetbe hozza a Formula-1 többségi tulajdonosát, az irányítást idén átvevő Liberty Mediát. Az amerikai vállalat képviselői többször beszéltek elképzeléseikről a versenynaptárat illetően: kidolgozott stratégia azonban még nincs arról, mit preferálnának, hogy valóban akarnak-e több versenyt, az Egyesült Államokra fektetnének nagyobb hangsúlyt, vagy védeni akarják a tradicionális helyszíneket. Árnyalja a képet, hogy Chase Carey, az F1 vezérigazgatója szívesen látna egy versenyt Londonban is. Ehhez képest a Libertynek sürgősen cselekednie kellene, ha nem akarják elveszteni Silverstone-t.
„Túl korán történt a Liberty számára. Még nem tudják, melyik versenyeket akarják megtartani a naptárban. Chase Carey például még sosem járt a silverstone-i nagydíjon” – mondta egy meg nem nevezett vezető személyiség a Daily Mailnek. „Ez nem a Liberty hibája, akik segíteni szeretnének, az idő azonban túl kevés.”