Parázs vitát generált az Azerbajdzsáni Nagydíj közben Lewis Hamilton és Sebastian Vettel biztonsági autós incidense – ebben semmi meglepő nincs, hiszen két nagy rajongótáborral rendelkező, többszörös világbajnokról van szó. A safety car mögött Hamilton befékezett, úgy, hogy a mögötte haladó Vettel ráfutott autójára. A németet annyira feldühítette az eset, hogy a Mercedes mellé húzódott mutogatni, majd a kormányt is ráfordította riválisára.
Viszonylag hosszú idő eltelt – a 20 perces piros zászlós leállás, majd további körök – mire a versenyirányítás kihirdette Vettel büntetését, akit 10 másodperces stop-and-go ítélettel sújtottak. Eközben Hamilton, az egész galiba kiváltója nem kapott büntetést, holott Vettel állítása szerint riválisa féktesztelte őt.
A verseny után kiszivárgott az FIA vizsgálatának eredménye, melyet még a futam közben folytattak le. Az Autosport beszámolója szerint az analízis arra jutott, hogy Hamilton pontosan ugyanazt tette a vitás újraindítás alkalmával, mint az előző biztonsági autós fázis legvégén, amely problémamentes volt. Hamiltonnak lassítania kellett a 15-ös kanyarban, hogy lemaradjon a biztonsági autótól. A 16-os kanyart követi ugyanis a bakui pálya hosszú padlógázas szakasza: mivel a futam újraindul, itt Hamiltonnak már nyomnia kellett, viszont ha nem marad le a biztonsági autótól, visszaelőzte volna azt a safety car vonal előtt.
Ami a második kontaktot illeti, a stewardok megállapították, hogy Vettel „mellé vezetett, aztán a 44-es autóba kormányzott”, ezt pedig potenciálisan veszélyes megmozdulásnak minősítették, arról azonban nem esik szó, hogy szándékosnak találták volna az ütközést. Maga Vettel így mentette magát: „Mellé mentem, aztán volt egy kis összeérésünk, de elsősorban azért mentem oda, hogy felemeljem a kezem. Nem a középső ujjam mutattam, csak jelezni akartam neki, ha már beszélni nem tudunk, hogy nem tett helyes dolgot.”
A Ferrari pilótája 3 büntetőpontot is kapott a kihágásért, ami azt jelenti, hogy összesen 9-nél jár, miközben ha 12 egység összegyűlik, eltiltást kap. Az egyes büntetőpontok azonban 12 hónap után törlődnek, ezért a pilótának csak a következő két nagydíjon kell különösen vigyáznia magára: 2 pontot a tavalyi Brit Nagydíjon kapott Massa leszorításáért, ezek pedig az idei Osztrák Nagydíjat követő hétfőn törlődnek. Egyébként tavaly Malajziában Rosberg kiütéséért (2 pont) és Mexikóban a fékezés alatti mozgásért (2 pont) írtak még egységeket licenszére, melyek továbbra is érvényesek.