Egyre inkább úgy tűnik, hogy 2017 végén megtörténhet a már régóta várt szakítás és lezárul a McLaren-Honda kapcsolat újabb fejezete - a wokingiakat a Mercedestől kezdve az esetleges Alfa Romeón át mindenkivel hírbe hozták már, a japánoknak azonban csak a Sauber jelenthet mentőövet. Monisha Kaltenborn, a kiscsapat vezetője persze érthető módon aggódva figyeli a Honda vergődését, hiszen 2018-ban már Sauber-Hondaként fognak futni az autók...
"Nem tehetünk mást, mint hogy bízunk bennük, abban, amit csinálnak. Azt már mi is megtapasztaltuk 2014-ben, hogy ha az erőforrás nem versenyképes, akkor nagyon nehéz egy csapat dolga, szinte semmit nem tud csinálni" - nyilatkozta a Crash-nak Kaltenborn.
"Mi nem sokat tudunk majd hozzátenni a dologhoz, nem is ez a célja a partneri kapcsolatnak. Nyilván megoldást kell találni, ha lesznek problémák, de mi nem sokat tehetünk, az erőforrás terén nincs tapasztalatunk, ez az ő dolguk lesz" - magyarázta a csapatfőnök, kiemelve, hogy tényleg csak reménykedhetnek a Honda javulásában.
A Sauber 2010 óta mindig Ferrari-motorokat használt, előtte négy évig ugyan a BMW-vel voltak kapcsolatban, de 1996 és 2005 között szintén a Ferrarival működött együtt - igaz, korábban Ford-motorokat és Mercedes-erőforrásokat is szereltek be az autókba.