A Sauber kapcsán a Monacói Nagyíjról mindenkinek Pascal Wehrlein ijesztő, de sértetlenül megúszott balesete jut eszébe, pedig másról is lehet beszélni: a svájci kiscsapat azok után, hogy Wehrlein pontokat szerzett a Spanyol Nagydíjon, Monte-Carlóban az utolsó két helyre kvalifikált, és a futamon sem tudott elmozdulni az utolsó pozíciókból. Végül aztán a német után Marcus Ericsson is kiesett.
„Meglepett minket, milyen versenyképesek voltunk Barcelonában. Ugyanis miközben mindenki fejlesztési csomagokkal készült, mi csak egy új hátsó szárnyat vittünk el” – mondta az Autosport lapnak Ericsson. „Minden mást Monacóban vetettünk be, új padlót, beömlőnyílás előtti légterelőt, terelőlapátokat, mindent. Barcelona után arra számítottunk, hogy középmezőnyben harcolhatunk.”
„Ehhez képest egy másodperccel a középmezőny leglassabbja mögött voltunk az egész hétvége folyamán. Állandóan fel-le fordítottuk az autót, különböző irányokkal kísérleteztünk, hogy találjunk valamit a beállítások terén. Ha fejlesztést hozol, hangolnod kell az autót, ami Monacóban nehéz dolog” – mondta a svéd, aki szerint jobban jártak volna, ha Barcelonában, egy épített pályán debütálnak az újítások.
Monisha Kaltenborn csapatfőnököt is váratlanul érte a visszaesés. „Tudtuk, hogy az autó szélsőséges, de nem számítottunk rá, hogy ennyire. Furcsa, mennyire jó volt Barcelonában, aztán Monacóban hirtelen ez történt” – magyarázta a Sauber vezetője. Az istálló Kanadában újabb frissítéseket visz pályára.