DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Honda: Majd ha öt-hat versenyt kibírunk…

A hibrid rendszer egyik eleme okozza a legtöbb problémát a gyártó számára. A japán főnök állítja, az MGU-H a gyárban még 5000 kilométeren át működött.

A Honda F1-es erőforrásának egyetlen része sem túl acélos, a hőenergiát visszanyerő komponens, az MGU-H azonban az összes többit alulmúlja: ebből az elemből hat verseny alatt Alonso/Button és Vandoorne autóján öt-ötöt elhasználtak, miközben a szabályok szerint egész évben négyet lehetne. A Honda motorfőnöke, Yusuke Hasegawa elárulta: a hibrid komponens mindössze két nagydíjat bír ki.

„Minden második versenyen kicseréljük az MGU-H-t, ami nagyon szerencsétlen történet. Ez az elem a próbapadon még több mint 5000 kilométert bírt ki, ami nem két versenyes határ” – idézi a planetf1.com Hasegawát, aki mostanában a rossz hírek hozója a McLaren-Hondánál. Legutóbb arról beszélt, a Kanadára tervezett, első nagy fejlesztési csomag talán nem készül el időben.



„Javítanunk kell ezen a helyzeten. A padon megkaptuk a szükséges eredményeket, de a pályán rengeteg problémát tapasztaltunk. Módosítanunk kell. Csak módosításról van szó, melyet jelenleg tesztelünk” – hangsúlyozta a japán, hogy teljes áttervezésre nincs szükség.

A Honda célja, hogy két-háromszorosára növelje az elem élettartamát, ami nagy ugrásnak tűnik, ám elengedhetetlen, ha nem akarnak minden második hétvégén rajtbüntetést kapni. „Amíg öt-hat versenyen célba nem érünk eggyel, nehéz kijelenteni, hogy magabiztos vagyok. A jó irányba haladunk, Kanadában módosításokat kívánunk bevetni. Cserét azonban nem akarunk elvégezni, a jelenlegit (MGU-H-t) akarjuk megtartana, hacsak nem lesz problémánk vele. Még továbbra sem tartunk a kívánt kilométerszámnál.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: