Jenson Button remek teljesítménnyel a hetedik helyen végzett a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, de fájdalmasnak nevezte, hogy az MGU-H és a turbó cseréje miatti rajtbüntetésből fakadóan csak a mezőny végéről kezdheti várhatóan idei egyetlen futamát Fernando Alonso helyén. A Honda F1-es főnöke, Yusuke Hasegawa még nem tudja pontosan, hogy mi volt a problémák oka, de forgó elemek hibáját nevezte meg egyik kapcsolódó pontként.
Az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő rendszert a Honda már az áprilisi Bahreini Nagydíjra is módosította a nagyobb megbízhatóság érdekében, Haswgawa pedig elmondta, hogy az elem tartósságával még most is hadilábon állnak – olyannyira, hogy csak két versenyt bír ki a kötelező négy helyett. Minden második versenyen változtatnunk kell, ez pedig elfogadhatatlan” – idézte a japánt a Motorsport.
„Több módosítást kell eszközölnünk a tartósságon, különösen ami a forgó elemeket illeti. Jelenleg a hőmérsékleti tényezőkön és a viselkedésen dolgozunk, és kézben tudjuk tartani a megbízhatóságot. Ez most tűrhetően teljesített, de még mindig vannak problémáink a megbízhatósággal” – tette hozzá Hasegawa. Mivel a McLarennek a Monacói Nagydíj jelentette a legnagyobb pontszerzési lehetőséget idén, a Honda eleinte vonakodott a szóban forgó elemek cseréjétől.
Miután azonban figyelmesen megtárgyalták a helyzetet a McLarennel, a Honda úgy döntött, kockázatos lenne az eredeti elemekkel lefutni a versenytávot. „A második edzés után mindig ellenőrizzük a forgó elemeket – a motort, az MGU-H-t –, és úgy láttuk, hogy az MGU-H a normálistól eltérően viselkedik. Nem volt teljesen szokatlan, de a szerelők éreztek némi eltérést. Amikor az MGU-H meghibásodik, a turbina teljesen beszorul – ebben az esetben ez nem történt meg, de fennállt a lehetősége. A japán oldalon megbeszéltük, hogy mi legyen, és a változtatás mellett döntöttünk. Ez már 100 ezer fordulatnál járt, és ha valami furcsát érzünk, soha nem tart ki. Volt rá esély, de nem érte volna meg.”