A japán gyártó, amely mind Stoffel Vandoorne, mind Fernando Alonso (Monacóban Jenson Button által átvett) autójában túllépte a rendelkezésre álló motorkomponenseket, a Kanadai Nagydíjra ígérte első idei frissítési csomagját, amellyel a gyorsaság és megbízhatóság javítása a cél. Könnyen lehet azonban, hogy a csomag nem mutatkozik be Montrealban, a versenyzőkre pedig újabb keserves hétvége vár az eddigi specifikációval.
„Még nem adom fel, nagy tempóban igyekszünk, de csütörtökig nem tudok döntést hozni” – mondta a motorsport.com-nak Yusuke Hasegawa. „Valamennyi teljesítményt már most kinyertünk, de ha nagyon csekély, akkor nem éri meg motort cserélni a következő versenyen. Még nem kezdtünk el dolgozni a beállításokon, márpedig ez nagyon fontos, különben vezethetőségi problémákat okozhat. Más elemek fejlesztés alatt állnak. Bevezethetők, amennyiben sikerül beállítanunk és tesztelnünk a megbízhatóságot. De jelenleg semmi sem áll készen.”
A Hondának azzal már nem kell számolnia, mint más gyártóknak, ha frissített motort vetnek be: a négy engedélyezett erőforrást ugyanis már most túllépték, ehhez nem kell igazítani a cserét jelentő fejlesztés időzítését. Ugyanezen okból kifolyólag azonban az újított Honda-motor beszerelése szinte biztosan rajtbüntetést jelent. Ha a szerzett előny túl kicsi, erre nem érdemes vállalkozni.
„Talán tartanunk kellene magunkat a következő lépéshez, akkor is, ha nagyon kicsi, vagy próbáljunk még egyet lépni a teljesítményben? Nagy fejlesztést igen nehéz lesz Kanadában bevezetni” – folytatta Hasegawa, aki hozzátette, az újítás elsősorban a belső égésű motorra (ICE) összpontosít, hiszen ez a legfontosabb terület, melyen fejlődniük kell. A turbinán való módosítások szintén tervben vannak.