Romain Grosjean ugyanis mindössze egyszer, a Mexikói Nagydíjon kénytelen átadni az idei évben az első szabadedzésre versenyautóját az olasz tehetségnek, míg Magnussen ezt hatszor kell majd, hogy megtegye. Felettébb aránytalan az elosztás, bár az istálló talált erre magyarázatot.
Az egyik dán televízióadásban, Jens Winther próbálta ecsetelni okfejtését. „Ez nagyon sajnálatos Kevin számára. Ha valami pozitívumot is próbálunk találni a dologban, akkor talán annyi, hogy a jelek szerint a Haas úgy gondolja, hogy Magnussen még így is meg tud majd birkózni a hétvégékkel, hogy kihagy egy szabadedzést, jobban, mint ahogy Grosjean tenné” – nyilatkozta Winther.
„Tudjuk, hogy Grosjeannak gondjai vannak a fékekkel, míg Kevin nem szokott erre panaszkodni. Ez lehet az egyik ok. Sajnos azonban könnyen lehet, hogy egyszerűen a pontverseny az oka a dolognak, mivel a dánnak kevesebb pontja van, mint Grosjeannak” – zárta okfejtését a riporter.
Nem tudjuk, pontosan mi áll az egyenlőtlen elosztás hátterében, de Magnussen számára biztosan hátrány, hogy hat versenyhétvégén eggyel kevesebb edzés áll rendelkezésére megtalálni a versenyautó legjobb beállítását. Giovinazzi számára viszont újabb lehetőség, hogy kitűnjön, ráadásul most egy Saubernél jóval erősebb autóval.