Ha látványosabbak nem is lettek a futamok, egy célt mindenképpen elértek a szabályalkotók az F1-es autók külsejének átszabásával. A nagyobb autókat valóban nehezebb lett vezetni, és már nem hallunk olyan panaszokat a versenyzőktől, hogy ujjgyakorlatnak minősül egy-egy futam teljesítése. Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója szerint nem csak tehetségesebb pilóták tűnnek ki ennek köszönhetően, hanem láthatóbbá válik a csapattársak közötti differencia is.
„Feltűnő, mekkora különbség van a csapattársak között” – mondta a francia az AFP hírügynökségnek. „Kiemeli a pilóta fontosságát egy olyan sportágban, ahol a technológia kulcsszerepet játszik. Már nem csak a motor és az autó fontos, hanem a benne ülő pilóta is. Először is, a versenyzők között csata zajlik, Nico (Hülkenberg) mindig emlékeztet erre minket.” A német pilóta idén tizennégy pontot gyűjtött három futamon szerzett pontjaival, míg Jolyon Palmer még mindig első idei top 10-es befutóját üldözi.
„Nicónak szokatlan szerepe van a csapatban” – folytatta Abiteboul. „Ő határozza meg a fejlődés irányát, és hogy milyen változásokat hajtsunk végre az autón. Persze tudjuk, hogy mit kell csinálnunk, de segít nekünk abban, hogy kiemelje a kulcstényezőket, és rámutat, hogy mi fontos, és mi kevésbé az” – mondta a francia Hülkenbergről, akinek nem számít, hogy Fernando Alonso, vagy más lesz a csapattársa jövőre.