Jellegéből fakadóan Monacóban általános problémát jelentenek a feltartások, a pálya ugyanis rövid és szűk, ahol kevesebb hely van a gyorsabbak elengedésére. Az elmúlt három edzésen a pilóták rendre panaszkodtak az előttük haladó autókra, most pedig úgy tűnik, újabb tényező nehezíti a dolgukat. A Pirelli szerint a versenyzőknek kulcsfontosságú lesz, hogy hogyan helyezkednek a pályán, mert két körbe is beletelhet, mire megfelelően fel tudják melegíteni a gumikat.
„Több csapat Szocsiban is ugyanazt a rendszert használta, amit ők csak felkészülési körnek hívnak” – idézte a Motorsport Mario Isolát, a gumigyártó sportigazgatóját. „Ez valószínűleg az időmérőn is meg fog jelenni. Egy kivezető, és egy felkészülési körrel 100%-osan meg tudnak bizonyosodni arról, hogy az első és a hátsó abroncsok is megfelelő hőmérsékletűek, így bátran nyomhatják, kisajtolva az autóból a maximális teljesítményt.”
Az olasz szerint az is előfordulhat, hogy valaki már a kivezető kör után megpróbálkozik egy gyors körrel. „Megtörténhet, hogy már az első kör is gyorskörnek számít majd, de nem biztos, hogy ez lesz a megfelelő választás. Mindez azt jelenti, hogy több autó lesz a pályán, és nagyobb lesz a forgalom. Éppen ezért nagyon fontos lesz, hogy ki mikor választja meg, hogy mikor próbálkozik meg gyorskörrel.”