A csütörtöki szabadedzések rémálomszerűen alakultak a gyári Renault istállónak, Nico Hülkenberg a délelőtti edzésen elektromos hiba miatt nem tudott mért kört futni. Délutánra sem sokat javult a helyzet, a versenyautó működött, de a német pilóta erősen szenvedett az autó vezethetőségével.
Hülkenberg mindössze a 17. pozícióban végzett, több, mint két másodperccel lemaradva, főleg az egyensúlyra és a tapadás hiányára panaszkodott. A nagyobb gondja az, hogy nem tudja megmagyarázni, miért ilyen kezelhetetlen most a Renault.
„Nem tudom megmondani ebben a pillanatban, csak vakarom a fejem. A második gyakorláson egyáltalán nem találtuk el az egyensúlyt és rettentő gyenge a tapadás, nagyon messze van az elvárásaimtól. Meg kell vizsgálnunk, hogy mi a baj, mert valami nincs rendben. Sem az egyensúly, sem a gumik nem működnek rendesen. Már az is messze nem ideális, hogy ki kellett hagynunk az FP1-et, főleg mert most olyanok vagyunk, mint aki egy vagy két lépést is hátrafelé tett meg” – nyilatkozta Nico Hülkenberg.
„Ha ugyanis már az első edzésen jelentkeztek volna a gondok, akkor a másodikra könnyen lehet, hogy elindulhattunk volna a megoldás irányába. Egyelőre nem találtuk meg, így elég nehéz lesz. Már az első futásomtól azt éreztem, hogy nem tartok semerre. Nem is néztem a köridőimet, mert tudtam, hogy borzalmasak. Jó nagy kihívás előtt állunk egy ilyen nap után” – tette hozzá a német pilóta.
A Renault számára még rosszabbá teszi a napot, hogy másik pilótájuk, Jolyon Palmer a második edzésen mindössze nyolc kör után kiszállni kényszerült motorhiba miatt. Palmer is ugyanúgy a hiányzó tapadásra és egyensúlyra panaszkodott, de mivel szombatig még van egy teljes napjuk, bízik benne, hogy a csapat megoldást talál a harmadik szabadedzésig.