Amikor a Forma-1-es autók motorjai első ízben felbőgtek az Indianapolis Motors Speedwayen, 2000 szeptemberében, hatalmas, 250 ezres nézősereg tombolt a lelátókon. Bernie Ecclestone újfent dörzsölhette a tenyerét, hiszen az F1 kilenc éves szünet után nem csak visszatért az Egyesült Államokba, hanem egyenesen az autósport Mekkájának számító Brickyardot sikerült meghódítania. Az évek során több izgalmas, és kevésbé körömlerágós futamot hozott az USA Nagydíj Indianapolisban, a verseny sorsa azonban hamar megpecsételődött.
2005-ben, az emlékezetes Michelin gumibotrány következtében csak hat autó versenyzett egymással a pályán, s bár az F1-es mezőny 2006-ban és 2007-ben is visszatért, a sportág jövőjének befellegzett Indy-ben, mi más, mint a pénz miatt. Zak Brown, a Fernando Alonso Indy 500-as indulását kiötlő McLaren-vezérigazgató szerint nagyszerű lenne újra F1-es autókat látni az ovál belsejében kialakított aszfaltcsíkon. „Szerintem a Forma-1 számára van értelme, hogy ott legyen a világ egyik legnagyszerűbb versenypályáján” – mondta az amerikai.
„Persze hozzá kell tenni, hogy nem rendelkezik akkora dicsfénnyel, mint más piacok, melyekről szó van, de ez legalább rajtra kész. Mivel a Liberty eltérő partnerkapcsolatokat épít ki a korábbiakhoz képest gazdasági téren, a lehetőség adott” – tette hozzá Brown. Az Indianapolis Motor Speedway elnöke, Doug Boles a Reutersnek elmondta, hogy nem beszéltek az F1-ről a Liberty-vel, de érdekelné a lehetőség. „Először ki kell dolgoznunk a gazdasági szempontjait” – mondta.