Az elmúlt három év világbajnok istállója vadonatúj motort szerelt Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába Barcelonára, ám a finn erőforrásánál egy elektronikai hiba javítása közben vízszivárgást észleltek a szerelők, ezért úgy döntöttek, hogy a régi, már négy versenyt teljesített aggregátot szerelik be W08-asba. A végletekig kinyújtott élettartamú hajtómű a futamon végül kilehelte lelkét, ez pedig Bottas harmadik helyébe került – a Mercedesnek azóta sikerült kiderítenie, mi romlott el a motorban.
„Sikerült rátalálnunk a probléma gyökerére, a turbó volt a hibás” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója. „Ezelőtt még nem tapasztaltunk ilyen problémát, de legalább rájöttünk, hogy kétszer akkora mértékben kell gondosnak lennünk. Ez egy technikai sportág, és ha folyamatosan a határokat keresed, elengedhetetlen, hogy ne ütközz technikai hibákba.”
A Mercedes vadonatúj hő- (MGU-H) és mozgási (MGU-K) energia-visszanyerő rendszert fejlesztett ki a tél folyamán, és a barcelonai volt az erőforrás első jelentős meghibásodása. A csapat a szezon első öt versenyéből hármat is meg tudott nyerni, ami jól jelzi megkérdőjelezhetetlen élcsapat-státuszukat, Wolff szerint azonban a Ferrari versenyképessége plusz nyomást helyez a vállaikra. „Hatalmas csatában vagyunk velük, ami egyfelől nagyon izgalmas, másfelől viszont nekünk is a határokat kell feszegetnünk. Minden hétvégén ez történik, ez a Forma-1 2017-ben.”