DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Kiderült, mi okozta Bottas motorhibáját

A finn F1-es pilóta harmadik helyről esett ki a Spanyol Nagydíjon, az azóta zajló vizsgálatok pedig kiderítették, hogy mi romlott el Mercedes által régóta használt erőforrásban.

Az elmúlt három év világbajnok istállója vadonatúj motort szerelt Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába Barcelonára, ám a finn erőforrásánál egy elektronikai hiba javítása közben vízszivárgást észleltek a szerelők, ezért úgy döntöttek, hogy a régi, már négy versenyt teljesített aggregátot szerelik be W08-asba. A végletekig kinyújtott élettartamú hajtómű a futamon végül kilehelte lelkét, ez pedig Bottas harmadik helyébe került – a Mercedesnek azóta sikerült kiderítenie, mi romlott el a motorban.



„Sikerült rátalálnunk a probléma gyökerére, a turbó volt a hibás” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója. „Ezelőtt még nem tapasztaltunk ilyen problémát, de legalább rájöttünk, hogy kétszer akkora mértékben kell gondosnak lennünk. Ez egy technikai sportág, és ha folyamatosan a határokat keresed, elengedhetetlen, hogy ne ütközz technikai hibákba.”

A Mercedes vadonatúj hő- (MGU-H) és mozgási (MGU-K) energia-visszanyerő rendszert fejlesztett ki a tél folyamán, és a barcelonai volt az erőforrás első jelentős meghibásodása. A csapat a szezon első öt versenyéből hármat is meg tudott nyerni, ami jól jelzi megkérdőjelezhetetlen élcsapat-státuszukat, Wolff szerint azonban a Ferrari versenyképessége plusz nyomást helyez a vállaikra. „Hatalmas csatában vagyunk velük, ami egyfelől nagyon izgalmas, másfelől viszont nekünk is a határokat kell feszegetnünk. Minden hétvégén ez történik, ez a Forma-1 2017-ben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: