DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Wehrlein bevállalta a büntetést a pontokért

A Spanyol Nagydíj egyik hőse Pascal Wehrlein volt, aki nyolcadikként végzett a Sauberrel – kevesen hitték, hogy a kiscsapat ilyen teljesítményre képes, ráadásul időbüntetést is kapott a német.

A szenzációsan versenyző Pascal Wehrlein – ne feledjük el, ez csupán idei harmadik futama volt, miután az első két fordulót sérülés miatt kihagyta – egy kiállásos taktikával verte meg a kétszer bokszba látogató ellenfeleket. Nem sokkal később öt másodperces időbüntetést kapott, amiért a vonalat átlépve érkezett meg a bokszutcába. A kettő szorosabban összefügg, mint gondolnánk: Wehrlein szándékosan hajtott büntetést érő módon kerékcserére, hogy még a virtuális biztonsági autós fázis alatt letudja azt, és minimalizálja a kiállással járó időveszteséget.

„Már az utolsó kanyarban voltam, amikor hívtak. De tudtam, hogy ha ilyen későn szólnak, fontos bejönni, ezért a jelzőoszlop után kanyarodtam be. Ha abban a körben nem álltam volna ki, mögöttem mindenki megelőz. Ez volt az egyedüli lehetőségem a pontszerzésre. Számítottam a büntetésre, de azért reméltem, hogy a következő futamra kapok hátrasorolást, megbírságolják a csapatot, vagy ilyesmi” – viccelődött a gpupdate.net által idézett Wehrlein. „Öt másodperc azért még mindig jobb, mint egy áthajtásos!”



„A végén Sainz Jr. nagy nyomást helyezett rám, és több alkalommal is próbálkozott. Fontos volt mögöttem tartani, és az őt követőket leszakítani az öt másodperces büntetés miatt. A végén igyekeztem különbséget kialakítani, minden köröm olyan volt, mint az időmérőn” – mondta a hetedikként befutó német, aki a büntetés hozzáadása után végül csak Sainzhoz képest veszített egy pozíciót, így nyolcadikként rangsorolták. „A futam első részében az volt a legfontosabb, hogy óvjam a gumikat, de közben gyors is legyek. Összességében remek verseny volt, remek a csapat részéről, nagyon boldog vagyok.”

A Toro Rossós Sainz csak hüledezett, hogy képtelen volt a pályán megelőzni az eddig leggyengébb autóként emlegetett C36-ot. „Először harcoltunk a Sauberrel, az pedig elég reménytelen helyzet, hogy egy 2016-os Ferrari-motor gyorsabb nálunk az egyenesekben. Megtettem a tőlem telhetőt, hogy megelőzzem, az 1-es kanyarban mellém került, de védte a belső ívet” – mondta a spanyol, hozzátéve, hogy „több lóerőre van szükség” a motorszállító Renault részéről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: