Nem először történik meg, hogy a svájci istállónak hűtési problémái adódnak, például a 2015-ös szezon végén, az új autó tervezésekor is fellépett hasonló gond. Sajnos a Sauber nem tudta időben elkezdeni a 2017-es versenyautó tervezését a tavalyi súlyos pénzügyi krízis miatt. Mire megoldódott, a többi istálló már messze járt a tervezésben, ráadásul most az új design miatt még fontosabb lett volna korábban kezdeni.
Egy ilyen hibát kijavítani nem néhány nap műve, így addig a B-terv szerint a Ferrari motort jelentősen le kellett és kell tekerni. Egyébként is lóerő-hátrányban lenne az erőforrás a többihez képest, de így ez hatványozódik. Az első futamon még látható volt némi esély a pontszerzésre, de azóta a Sauber szinte csak a kiesőket előzi meg. Ebben úgymond élen jár a McLaren-Honda, a wokingiaknál szintén erőforrás-gondok vannak, a Honda gyenge és megbízhatatlan eddig idén.
Az Auto Motor und Sport lap szerint a hűtés feltekert motornál elégtelen lenne, ezért a teljesítmény csökkentésével igyekeznek kímélni az erőforrást és az elektronikát. További balszerencse, hogy mivel a leszorítóerő sem túl acélos a Saubereknél, ráadásként hozzá a letekert motorteljesítmény, ez a kettő együtt eredményezi, hogy a gumikat nem tudják megfelelően munkára fogni, mert nem melegszenek fel elegendő mértékben. 1-2 másodperc közötti időt veszítenek körönként a svájciak, ha ezek a problémák összeadódnak.
A soron következő Spanyol Nagydíjra aerodinamikai fejlesztést kíván bevetni a Sauber, főleg a vezetőszárnyak területén. Monacóra pedig szeretnék megoldani a hűtési problémákat, hátha még nem megy teljesen a kukába az idei szezonjuk.