A szombati időmérőhöz képest csak egyetlen helyet változott a rajtrács, Stoffel Vandoorne-t büntették meg motorcsere miatt, a többiek arról a helyről vághattak neki a 66 körös Spanyol Nagydíjnak, amelyre kvalifikálták magukat.
Ezt követően rendkívül eseménydúsra sikerült a rajt, Sebastian Vettel indult a legjobban és az első kanyarban már elsőként fordulhatott el - mögötte Bottas is jól kapta el a rajtot, de végül besorolt a harmadik helyre Hamilton mögé. Közben viszont összeütközött Kimi Raikkönen és Max Verstappen (a finn Bottas kerekéről "pattant neki" a hollandnak), mindkettejük felfüggesztése bánta az incidenst, így kiestek - nem csak ők jártak azonban pórul, hiszen Fernando Alonso is visszaesett a tizenegyedik helyre, Felipe Massa pedig a mezőny végére került. A rendkívüli izgalmak után Vettel-Hamilton-Bottas-Ricciardo-Perez-Ocon-Hülkenberg-Magnussen-Grosjean sorrendben zárták a pilóták az első kört.
Vettel a megszerzett első helyével próbált is "elszaladni", pillanatok alatt 2,5 másodperc körüli előnyt épített ki Hamiltonnal szemben, de a többiek még ennyire sem tudták tartani a tempót - hét kör alatt bő nyolc másodpercet kapott Bottas, Ricciardo már tíz felett járt, a hatodik Ocon pedig húsznál. A kerékcseréket Fernando Alonso kezdte meg a vártnál sokkal előbb, a 13. körben, de Vettelt is kihozta a Ferrari az élről a 15.-ben, a Mercedes viszont teljesen máshogy számolt: Hamilton még hét kört kint maradt, majd nem lágy, hanem közepes keverékű Pirelliket kapott.
A brit ügyét segítette Bottas is, aki elynújtotta első etapját és próbálta lassítani Vettelt, így a lassabb, de frissebb gumikon érkező Hamilton négy másodperccel követte a németet, amikor utóbbinak sikerült elmennie Bottas mellett. Idő közben Carlos Sainz és Kevin Magnussen borzolta a kedélyeket, a spanyol a bokszutca végén, a füvön próbálta meg megelőzni riválisát, sikertelenül.
A 34. körben Vandoorne aludt el és ráhúzta a kormányt az őt előző Felipe Massára, az eset után pedig életbe lépett a virtuális biztonsági autó - ez legjobban az első etapját egészen addig elhúzó és szenzációsan vezető Pascal Wehrleinnak jött, aki így a hetedik helyről csak a nyolcadikra esett vissza a Sauberrel. A VSC-időszakot Lewis Hamilton és a Mercedes is kihasználta, a 37. körben ismét lágy gumit kapott a brit, a Ferrari pedig ugyan csak egy körrel később, de kihozta Vettelt, aki közepes keveréket kapott - a bokszutca végén találkoztak a felek, a pengeváltást viszont itt még a német nyerte.
A 39. körben aztán jött az újabb fordulat: a harmadik helyen autózó Valtteri Bottas alatt lelassult, majd megállt a Mercedes és a finn pilótának fel kellett adnia a futamot. Innentől még öt körön keresztül üldözte Vettelt Hamilton és a 44.-ben megtörtént az előzés: a lágy abroncsokon mélyebbet fékezett a háromszoros világbajnok a célegyenes végén, ezzel átvette a vezetést.
A meccs azonban itt még nem dőlt el, Hamilton abroncsai elkezdtek fogyni és mindkét csapatnál zajlottak a számolgatások, hogy kinek lenne érdemes egy plusz kiállást beiktatni, ezzel lépésre kényszerítve a másikat. Ez azonban végül elmaradt, a Ferrari nem lépett, így pedig Vettelnek nem nyílt esélye a győzelemre - Hamilton ezzel behúzta a Spanyol Nagydíjat és csökkentette hátrányát az összetettben a némethez képest. A két éllovas dominanciáját jól jelzi, hogy csak a harmadik helyezett Daniel Ricciardo nem kapott kört...
A Force India viszont így is szenzációs hétvégét zárt, hiszen Sergio Perez és Esteban Ocon a negyedik-ötödik pozícióban ért célba, Hülkenberg is elégedett lehet a hatodik helyével, Pascal Wehrlein kiugró bravúrját (hetedik hely) pedig egy ötmásodperces büntetés sem tudta elrontani - a Sauber pilótája élete futamát produkálta és a mezőny leggyengébb autójával is jó pár pontot gyűjtött be.
A pontszerzők: