A szezon első futamain egyértelműen látszott, hogy minimum partiban van a Ferrari a Mercedesszel, sőt, bizonyos területeken egyértelműen előrébb is járnak a maranellóiak, mint fő riválisuk. A mezőny azonban megérkezik Európába, ahova komoly fejlesztéseket visznek a csapatok, ez pedig átrajzolhatja az erőviszonyokat is.
"A Mercedes hat kilogramm pluszsúllyal versenyezte végig az első négy futamot, részben azért, mert az előszezon során kicserélték a sebességváltót egy nehezebb változatra. Barcelonára azonban ismét könnyítenek a váltón, plusz átalakítják az első és hátsó felfüggesztést is a súlycsökkentés miatt" - magyarázta a várható fejleményeket Mark Hughes, a Sky Sports szakértője.
A Mercedes ezen felül némileg az erőforrását is átdolgozza és bár a Ferrari is biztosan komoly fejlesztéseket hoz Barcelonára, az ilyen jellegű harcot a legtöbbek szerint továbbra is a világbajnok istálló fogja nyerni - az utóbbi években látottak alapján megérdemlik, hogy megelőlegezzük nekik ezt a bizalmat.
A két autó viszont eléggé eltérő koncepció alapján épült, ami azért gátat szab bizonyos fejlesztéseknek. "A Ferrari rövidebb tengelytávja eltér a többiekétől, a Mercedes hosszabbat választott, hogy nagyobb hely legyen az oldaldobozok és az első kerekek között. Ez aerodinamikailag kritikus terület" - magyarázta Hughes.
A Ferrari azonban úgy fest, hogy remekül kisakkozta a centimétereket, mert úgy lett elég helye az oldaldobozok és a kerekek között, hogy közben rövidebb lett a tengelytáv, amely miatt a lassú részeken sokkal fordulékonyabb (és könnyebb) az autó, ez jól látszott Oroszországban is.
A Mercedes más szárnybeállításokat használhat és nagyobb végsebességet érhet el, de nehezebb az autója, ez pedig két dolgot eredményez: rosszabbul bánik az abroncsokkal, illetve sokkal kisebb tartományban működik jól - ezért fordulhatott elő már többször, hogy valamely Mercedes bizonyos körülmények között egyszerűen sokkal lassabb volt.
Hughes szerint Barcelonában kiderül, hogy ezeket az alapvető problémákat lehetséges-e orvosolni a Mercedes részéről, mert ha igen, akkor alighanem megoldják ezt már a soron következő hétvégére - de persze a Ferrari sem alszik, így élesedhet a küzdelem...