DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 22. szerda
F1

A Renault és a Honda is késik az új motorral - feladják 2017-et?

Az idei évre tervezte a Renault és a Honda is, hogy látványosan felzárkóznak a Mercedesre. Nem sikerült, sőt, frissített erőforrásaik is egyre csak késnek. Feladták az évadot és 2018-ra koncentrálnak?

A zsetonrendszer eltörlésével új lehetőség nyílt meg a motorgyártók előtt, hogy végre szabadon fejleszthessék erőforrásaikat és közelebb kerülhessenek az előnyben levő Mercedeshez. Úgy fest, ez csak a Ferrarinak sikerült, bár motorerőben még mindig a német gyártó tűnik a legerősebbnek. A Honda és a Renault erőforrásai azonban sokkal gyengébbek és megbízhatatlanabbak lettek, mint várták.

A Renault elnapolta új motorjának bevetését


Az sem mindegy, ki mennyi alkatrészt használt már el a limitált elemekből. A McLaren-Honda katasztrofálisan áll, Stoffel Vandoorne-nak már a negyedik versenyhétvégén elszállt a teljes évi büntetés nélkül felhasználható keret, jutalma 15 helyes visszasorolás volt a rajtrácson és előre sejthető, hogy mind Alonso, mind Vandoorne esetében ez idén még rengetegszer meg fog ismétlődni. A Renault-motort használók még a második elemüket tapossák többnyire. Próbáltak kitartani Kanadáig, mert akkorra várták a jelentős motorfrissítést, ami azonban pár napja kiderült, hogy késedelmet szenved, nem készül el Montrealra.

A francia erőforrással kapcsolatban három tizedes javulást reméltek a frissítést követően, ám azóta a mérések sokkal inkább az egy tizedes gyorsulást prognosztizálják, ami közel sem lesz megváltás. A Honda egyelőre úgy tűnik, megoldja ezt a feladatot és Kanadára elkészül a teljesen áttervezett, vadonatúj motorjával, a hengerfejen és az égéstérben történnek nagy fejlesztések a japán erőforrásnál. Üröm az örömben, hogy ha ezúttal mindenben sikerrel is járnak, akkor is csak oda jut el a McLaren-Honda, ahol a szezon kezdeténél szerettek volna állni.

A 2018-as Honda motor már a tervezési szakasztól az idei adatokra épül

Kimondva, kimondatlanul, az idei évre tervezett Mercedes-vadászatot 2018-ra tolták el, addigra épít a Honda egy ennél is jobban áttervezett, az idei adatokat már a tervezési szakasztól teljesen figyelembe vevő erőforrást. Ez ugyanis az idei motornál nem így volt. A McLaren természetesen az idei tapasztalatok miatt nagyon óvatos, csak akkor nyilvánítanak majd véleményt, ha az autót a pályán körözni is látják. „A motor karakterisztikája idén teljesen mást mutatott a próbapadon, mint a pályán” – mondta el Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es vezetője.

A Honda mindenesetre már kétszer módosított az erőforráson idén is, a Spanyol Nagydíjra újabb kisebb frissítéssel készülnek. De nagyon úgy tűnik, hogy a Renault és a Honda is a jövő évadra jobban összpontosít már, mint az ideire. Hogy ebből mi valósul meg, azt jövő márciusig nemigen fogjuk megtudni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: