Örökzöld vitaindító, hogy a két együléses csúcsszéria – a világszintű Formula-1 és az amerikai IndyCar – hogyan áll egymáshoz viszonyítva: milyen fejlettek technológiailag, melyik autót nehezebb vezetni, és ami a legfontosabb: melyik a gyorsabb? A héten megejtett indianapolisi tesztje után Alonso a leghitelesebb, aki jelenleg a két szériát össze tudja hasonlítani.
„Megkérdezik, hogy készen vagy-e, azt mondod, igen, beindítod a gépet, aztán mész is. A Formula-1-ben ugyanez hat percig tart mindenféle ellenőrzéssel, újraellenőrzéssel, amire a technológia miatt szükség van. Sokkal élvezetesebb, ahogyan itt megy” – kezdett az ESPN által idézett Alonso azzal, hogy az IndyCar technológiája jóval egyszerűbb, ami inkább ínyére van egy versenyzőnek.
Alonso leggyorsabb körén 358 km/h-s átlagtempót autózott. A spanyol arra kérték, Indianapolis négy kanyarját hasonlítsa össze a leggyorsabb F1-es fordulóval: „Ez talán a 130R Suzukában, 320-330 km/h sebességgel. Más érzés. Azt hiszem, a Formula-1-ben könnyebb ráérezni a kormányra, amelyet a szervó és a többi eszköz segít. A leszorítóerő, a kifinomultság szintjének köszönhetően a tapadás is kissé több, az autó pedig kiszámíthatóbb” – magyarázta Alonso. Azt hozzátennénk, hogy idén jelentősen nőnek a kanyarsebességek, Suzukában is ez várható.
„Itt minden nyersebb, minden szimplább versenyzés. Kétségtelenül gyorsabb és másabb. De végső soron mind gokartozással kezdtünk, megjártuk a kisebb kategóriákat, a Formula-1-ben pedig hiányzik az érzés, amit ott tapasztaltunk, mivel minden kis milliméter és tizedmásodperc az irányításunk alatt van. Itt jobban számít a versenyző szerepe, a kanyar különböző szakaszaiban és eltérő etapokon egyaránt” – összegezte a spanyol benyomását az IndyCarról.