DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Honda tényleg nagyon odateszi most magát

A téli időszakban nem gondolta volna a Honda, hogy ennyi problémával szembesül a versenyautó pályára vitelekor, most viszont minden követ megmozgatnak, hogy hamarosan fejlődést érjenek el mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén.

Főként az energiavisszanyerő-rendszerrel akadnak problémák a japán motorgyártónál, de Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke szerint a gyártó több, egymástól független programot futtat a gyárban, hogy rátaláljanak a legjobb megoldásra, amivel teljesítménybeli és megbízhatóságbeli ugrást hajthatnak végre, lehetőleg minél gyorsabban az egyelőre zsákutcába jutott McLarennel történő együttműködésben.

A japánok már harmadik évadukat teljesítik a Formula-1-ben a visszatérésük óta, de a V6-os hibrid-erőforrással egyelőre képtelenek zöld ágra vergődni és meg sem közelítik a Ferrari-Mercedes-Renault hármast. Emiatt vezérpilótájuk, Fernando Alonso többször is éles kritikával illette már a gyártót. Nyomás alatt dolgozik a Honda, de válaszként az eddigi bukdácsolásra, a kanadai hétvége környékére hatalmas frissítést terveznek az erőforrással kapcsolatban.

Anyagi forrást nem kímélve dolgozik a Honda több programon is


„Természetesen mindent megpróbálunk, több különböző, egymástól független programot próbálgattunk párhuzamosan és még most is néhány együtt fut. Néhány versenyen belül újításokat láthatunk, amivel behozunk a lemaradásunkból. Az év elején tervezett programunk persze már akkor felborult, amikor a téli teszteken a hosszú etapokat nem tudtuk megvizsgálni, így nem jöttek ki a problémák, amik csak a pályán jelentkeztek először” – nyilatkozta Hasegawa.

„Az energiavisszanyerő-rendszerrel kapcsolatban sokkal jobban megszenvedtünk, mint vártuk korábban, főleg azért, mert a motor egészen másképp viselkedik különböző pályákon, ezért van annyi bajunk, amikor másik pályára érkezünk” – tette hozzá a japán szakember. 2018-ban egyébként javulhat a helyzet, mert a Sauberrel való szerződéskötés azt is biztosítja, hogy több adatot nyernek a tesztek során, kettő helyett négy autó szolgáltatja az információkat a fejlesztésekhez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: