Főként az energiavisszanyerő-rendszerrel akadnak problémák a japán motorgyártónál, de Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke szerint a gyártó több, egymástól független programot futtat a gyárban, hogy rátaláljanak a legjobb megoldásra, amivel teljesítménybeli és megbízhatóságbeli ugrást hajthatnak végre, lehetőleg minél gyorsabban az egyelőre zsákutcába jutott McLarennel történő együttműködésben.
A japánok már harmadik évadukat teljesítik a Formula-1-ben a visszatérésük óta, de a V6-os hibrid-erőforrással egyelőre képtelenek zöld ágra vergődni és meg sem közelítik a Ferrari-Mercedes-Renault hármast. Emiatt vezérpilótájuk, Fernando Alonso többször is éles kritikával illette már a gyártót. Nyomás alatt dolgozik a Honda, de válaszként az eddigi bukdácsolásra, a kanadai hétvége környékére hatalmas frissítést terveznek az erőforrással kapcsolatban.
„Természetesen mindent megpróbálunk, több különböző, egymástól független programot próbálgattunk párhuzamosan és még most is néhány együtt fut. Néhány versenyen belül újításokat láthatunk, amivel behozunk a lemaradásunkból. Az év elején tervezett programunk persze már akkor felborult, amikor a téli teszteken a hosszú etapokat nem tudtuk megvizsgálni, így nem jöttek ki a problémák, amik csak a pályán jelentkeztek először” – nyilatkozta Hasegawa.
„Az energiavisszanyerő-rendszerrel kapcsolatban sokkal jobban megszenvedtünk, mint vártuk korábban, főleg azért, mert a motor egészen másképp viselkedik különböző pályákon, ezért van annyi bajunk, amikor másik pályára érkezünk” – tette hozzá a japán szakember. 2018-ban egyébként javulhat a helyzet, mert a Sauberrel való szerződéskötés azt is biztosítja, hogy több adatot nyernek a tesztek során, kettő helyett négy autó szolgáltatja az információkat a fejlesztésekhez.