Bár Fernando Alonso már a Bahreini Nagydíj előtt bejelentette, hogy május végén egy koprodukciós projekt részeként elindul a 101. Indy 500-on, a spanyol amerikai tervei még Szocsiban is lázban tartják a paddockot. Nem véletlenül, hiszen a motorsport egyik, ha nem a legnagyobb idei híréről van szó, hiszen a kétszeres világbajnok a korona ékkövét hagyja ki az ötszáz mérföldes oválversenyért, ráadásul későbbi célja, hogy Le Mans-ba is megméresse magát az úgynevezett hármas koronáért, melyet eddig csak Graham Hillnek sikerült megszereznie.
A nagy bejelentés óta csapatfőnökök, volt és jelenlegi versenyzőtársak elemezgették a spanyol döntésének helyességét, aki ha lehet, legutóbbi, barberi kirándulása óta még eltökéltebb, mint korábban. A spanyol az alabamai IndyCar-versenyen közelebbről is megismerkedhetett a sorozat világával, melyről dicsérő szavakat mondott, az őt körülvevő fogadtatás pedig igencsak lenyűgözte.
A McLaren célja az, hogy évről-évre visszatérjenek az Indy 500-ra, ám Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint a pilóta esetében itt szó sincs nagy szakmai kérdésekről. „A szalagcímek jót tesznek a motorsportnak” – nyilatkozta Wolff az Österreich című lapnak. „De a csapat szempontjából nem értem, miért nem használják őt Monacóban. Biztosan pontokat szerezhetett volna, még ha nem is trófeát, mint Indianapolisban. Ez az egész csak Alonso egójáról szól” – tette hozzá az osztrák, és nem is áll messze az igazságtól, hiszen Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, motivációja megtartása érdekében vágtak bele a projektbe a 35 éves versenyzővel.