Két helyi pilótának is tapsolhatott az Orosz Nagydíj első szabadezésén a publikum, hiszen Danyiil Kvjat mellett Szergej Szirotkin is pályára gurulhatott a Renault-val. Sokáig nem örülhettek neki az oroszok, mert bő tíz perc után megállt alatta az autó, amelyet a mérnöke távsegítsége ellenére nem sikerült újraindítani.
Az első mért kört Valtteri Bottas hozta 1:39,871-gyel, amit Lewis Hamilton gyorsan megjavított és szűk félóráig ez is maradt az állás, amíg meg nem érkeztek a Ferrarik és Sebastian Vettel át nem vette a vezetést. Ezzel egyidőben Bottas már a szuperlágy abroncsokat is feltette és bement 1:37 alá - érdekes, hogy rajta kívül sokáig csak Hamilton próbálkozott ezzel a keverékkel, de jelentősen elmaradt csapattársától.
Az említett félórás határ volt az, amikor először láthattuk az installációs köröket nem számítva a Red Bullt és a McLarent is, a növekvő tempó és az egyre több autó miatt pedig a hibák száma is megnőtt - a még poros aszfalton sokan keresgették a kanyarsebességet és a féktávokat is, rendszeres jelenet volt az aszfaltozott bukótérbe csúszó autó látványa. Főleg az utolsó szektor lassabb kanyarjai jelentettek egyébként problémát, de az edzés felénél menetrend szerint beálló kisebb szünetig Szirotkint leszámítva mindenki tudott gyors kört produkálni - más kérdés, hogy a szuperlágyakat csak a két Mercedes és Carlos Sainz használta.
A szünet után Kimi Raikkönen ment egy nagyot, hiszen 1:36,0-s körével átvette a vezetést, és közben a legtöbben megpróbálkoztak a szuperlágy gumikkal - Szirotkin Renault-ját nem sikerült feléleszteni, a többiek viszont javítgatták az időket. Huszonöt perccel az edzés vége előtt egy piros zászló borzolta a kedélyeket, mert Esteban Ocon Force Indiájáról leszakadt a motorborító elem, a szokatlan esemény miatt néhány percig szünetelt a gyakorlás.
Bő tíz perccel a vége előtt Sebastian Vettel pördült meg és Hamilton is hibázott, nagy változás pedig már nem történt: Raikkönen ugyan csak szűk öt századmásodperccel, de a leggyorsabbnak bizonyult, megelőzve a két Mercedest és a végén javító Max Verstappent. Bottas egyébként szintén jócskán megverte Hamiltont, Sergio Perez pedig egyedüliként tudott közel maradni a három topcsapat hat pilótájához.
Az utolsó percekben megkaptuk a szokásos rádióüzenetet is: ezúttal nem Alonso, hanem Stoffel Vandoorne panaszkodott arra, hogy nincs erő a McLaren-Hondában, méltó lezárást adva az edzésnek...
Az első szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:36.074 | 19 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:36.119 | 0.045 | 24 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36.681 | 0.607 | 23 |
4 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:37.174 | 1.100 | 19 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:37.230 | 1.156 | 19 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:37.290 | 1.216 | 19 |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:37.457 | 1.383 | 29 |
8 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:37.900 | 1.826 | 29 |
9 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:37.944 | 1.870 | 30 |
10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:38.065 | 1.991 | 28 |
11 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:38.496 | 2.422 | 17 |
12 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:38.747 | 2.673 | 23 |
13 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:38.813 | 2.739 | 16 |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:38.976 | 2.902 | 17 |
15 | Jolyon Palmer | Renault | 1:39.158 | 3.084 | 16 |
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:39.533 | 3.459 | 17 |
17 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 1:39.541 | 3.467 | 19 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:39.731 | 3.657 | 21 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:40.079 | 4.005 | 20 |
20 | Sergey Sirotkin | Renault | - | - | 2 |
Szöveges közvetítésünk itt nézhető vissza