Az FIA csendben új fejvédő megoldást fejlesztett ki a háttérben, melyet a „shield”, azaz „pajzs” névre kereszteltek. A Stratégiai Csoport legutóbbi találkozóján arról is döntött, hogy az eddig preferált megoldás, a halo helyett a pajzsot fejlesztik a jövőben, amely 2018-ban az autókra is felkerülhet. A megoldás a Red Bull aeroscreenjéhez hasonló, de jóval nagyobb felületű, az orrkúp csatlakozási pontjánál kezdődik. A versenyzőknek már megmutatták, mi csak fantáziarajzokra hagyatkozhatunk, mint erre.
„Nincs bajom a pajzzsal, szerintem rendben van a kinézete, a jó irányba halad a halóhoz képest” – nyilatkozta Bottas az orosz sajtótájékoztatón. „A biztonsági aspektus mindig fontos, ahogy a haladás és fejlesztés is. Tehát miért ne próbálnánk ki a pajzsot, hogy kiderüljön, milyen vele a láthatóság. Szerintem jó lépés lenne a mostani helyzethez képest.”
Nem mindenki áll ilyen nyitottan az ötlethez. Romain Grosjean például úgy véli, a végeredmény egy zárt autó lenne, melyet mindenképpen el szeretne kerülni. „Választhatjuk a semmit? Nem voltam nagy rajongója a halónak, most pedig ennek a pajzsnak sem vagyok. Nem akarom, hogy felhagyjunk a biztonsággal, a Formula-1-ben annak elsődlegesnek kell lennie, de azt sem akarom, hogy megváltozzon az, amit mindig Formula-1-ként ismertem. A következő lépés a zárt pilótafülke lenne, azt pedig végképp nem akarom, hogy az F1-ben zárt autók szerepeljenek” – mondta a Haas pilótája.
Danyiil Kvjat visszhangozta versenytársa véleményét: „Egyetértek Romainnal, ezt hiszem, ez elég egyelőre. A Formula-1-es autók mostani kinézetének meg kellene maradnia. És szerintem eléggé védve vagyunk már most. Ha felmerülnek jó ötletek, fontoljuk meg őket, de nagyon ellene vagyok ennek a kettőnek.”
A Red Bullos Daniel Ricciardo viszont azt hangsúlyozta, örömteli, hogy az extra védelem nem merült feledésbe: „Az első benyomásaim szerint oké volt. Fejleszteni kell rajta, aztán amint lehet, kipróbálni az edzéseken. Jó, hogy továbbra is foglalkoznak ezzel a fejvédelemmel, pozitív dolognak tartom.”
A fejvédelem kérdése Jules Bianchi 2014-es balesete miatt került napirendre. Az ütközés következtében a francia pilóta 2015 nyarán életét veszítette, több mint húsz év után, Ayrton Senna tragédiáját követően történt haláleset a Formula-1-ben.