Bernie Ecclestone már a nyolcvanas években fente a fogát egy New York-i Forma-1-es futamra, de sem ő, sem pedig a CART-sorozat vezetése nem tudott megállapodni a városvezetéssel a verseny rendezéséről. A kétezres évek elejéig viszonylagos csend honolt a világ egyik legnagyobb városa körül az F1-et illetően, Ecclestone-nak azonban 2011-ben sikerült nyélbe ütnie egy szerződést, mely garantálta, hogy 2013-tól néhány kilométerrel odébb, New Jersey-ben, a Port Imperial versenypályán kerül majd sor.
A nagydíjat azonban folyamatosan elhalasztották anyagi nehézségek, a szervezők felkészületlensége, valamint az FIA-tól érkező beleegyezések hiánya miatt, és végleg lekerült a napirendről. Éppen akkor, amikor a Forma-1 új többségi tulajdonos kezébe került a Liberty Mediának köszönhetően, amely erősen gondolkozik azon, hogy bővíti a sportág amerikai jelenlétét, plusz egy, vagy akár több futammal is.
Chase Carey nemrég arról értekezett, hogy olyan „úticél-városokba” vinné az F1-et, mint Miami, Las Vegas, New York, vagy éppen Los Angeles – mostanában pedig egyre gyakrabban pletykálják, hogy Long Beach is visszatérhet a versenynaptárba. Az Auto Motor und Sport információi szerint a legnagyobb valószínűsége a New York-i versenynek van, melyet már 2018-ban megrendezhetnek, ám a szoros program (bár Malajzia búcsúzik, visszatér a Német és a Francia Nagydíj) miatt nagyobb esélye van a futamnak egy évvel később.
A lap azt is tudni véli, hogy az új menedzsment éjszakai nagydíjat tervez a Nagy Almában, egy hasonló pályán, mint amilyenen Bakuban versenyez a Forma-1-es mezőny.