A Bahreinben többször is tönkrement MGU-H elemre összpontosított a nagydíj óta a Honda, a második tesztnapon valamire rá is találtak. Ezen adatok felhasználásával igyekeznek a probléma megismétlődésének lehetőségét minimalizálni a legújabb motorfrissítéssel. Az MGU-H okozta Alonso időmérős motorhibáját, Vandoorne pedig ugyanezen alkatrész miatt el sem tudott rajtolni a futamon.
A Honda ideiglenes javítást eszközölt az elemen, hogy a kétnapos tesztek során ne ismétlődjön meg a gond, Vandoorne pedig teljes tesztprogramot futhatott a második napon mindenféle motorhiba nélkül. Azóta is megállás nélkül dolgozott a japán gyár a probléma megoldásán és lépéseket foganatosított. A McLaren mindkét pilótája teljesen felújított MGU-H komponenssel fog futni Oroszországban, ami még nem a vadonatúj motorvariáns lesz.
Vandoorne így viszont a negyedik MGU-H elemet kapja már a versenyautójába, minden további csere már rajtbüntetéssel jár majd, Alonsónak ez még „csak” a harmadik lesz. „A Bahreini Nagydíj csalódást keltő hétvégéje után kifejezetten tevékeny napokat éltünk meg, köztük a tesztelés két napját. Keményen dolgozott a csapat, hogy megelőzzük az MGU-H problémáinak megismétlődését” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa.
„A tesztelés második napján ráleltünk az irányra, amivel megoldhatjuk a problémát, Stoffel pedig 82 kört teljesített a volán mögött” – tette hozzá a japán szakember. A belga pilóta dicsérte a McLaren csapatszellemét, ami a problémamentes tesztnapot követően ismét magasan szárnyalt. „Nagyon nehéz heteket követően a bahreini teszt utolsó napja nagyon ösztönzőleg hatott mind rám, mind a csapatra. Ez egy olyan lökés volt, amire már nagy szükségünk volt, ráadásul rengeteg értékes információt gyűjtöttünk a csomag fejlesztésének irányáról. Sokkal jobb érzésekkel mehetünk Szocsiba, mint amit a verseny utáni vasárnap este éltünk meg a csalódást keltő versenyt követően” – zárta nyilatkozatát Vandoorne meglehetősen bizakodóan.