Az újkori Formula-1-ben többek között a Renault és a Toro Rosso kísérletezett először teljes évadban 2009-ben a cápauszonyok használatával (az előtte levő évben a Renault már használt hasonlót, de nem teljes évadban), javítva a versenyautók aerodinamikai tulajdonságain, egy évre rá pedig többen is követték példájukat, már az élcsapatok is.
2014-ben néhány évre teljesen eltűnt ez az újítás, amiről már akkor is nagyon megoszlottak a vélemények, hogy esztétikus-e, vagy egy betiltandó, csúnya eleme az autónak. Az idei szabályváltozások ismét meghozták a kedvet a cápauszonyhoz, gyakorlatilag kivétel nélkül alkalmazzák a kisebb és nagyobb csapatok is ezt a segédeszközt.
Nem sokan tudják, hogy a mai cápauszonyhoz nagyon hasonló meghosszabbítást már 1972-ben is láthattunk, például Jackie Ickx Ferrariján, vagy éppen Rolf Stommelen Eiffelland versenyautóján.