A bikáknál az aerodinamika sem sikerült túl ütősre, a Renault erőforrás pedig több helyen is gyengére sikeredett. De már küszöbön a megoldás mindhárom összetevőre. A Spanyol Nagydíjra várja a Red Bull az alaposan átszabott autót, de előtte lehetőségük van a francia erőforrás MGU-K alkatrészének frissítésére is.
A Renault gyári csapata ugyanis már a heti bahreini tesztek során készül kipróbálni a „javított”, 2017-es változatot és Oroszországban már élesben is be akarják vetni. A szezon előtt Barcelonában ugyanis a tesztek során probléma adódott az említett egységgel több ízben is, így biztonsági okokból inkább a tavalyi variációt használták Ausztráliától kezdve.
A probléma azonban, hogy mindhárom Renault-erőforrást használó csapatnál (Renault, Red Bull, Toro Rosso) öt kilós plusz súlyt jelentett a korábbi alkatrész használata, hozzá pedig még egy kilogramm extra a hűtéshez használt légtartály. A Renault vezérigazgatója, Cyril Abiteboul szerint a gyári istálló mindenképpen használja már a teszten az új variánst, a partnercsapatok pedig maguk dönthetik el, kipróbálják-e már most. Szerinte az új egység a motorerőt is növeli és az autó súlyelosztására is jótékony hatással lesz.
Ez már Szocsiban is éreztetheti hatását, majd egy futammal később a Red Bull új autója érkezik, Montrealban pedig a frissített, az ígéretek szerint jócskán erősebb Renault-erőforrás kerülhet bevetésre. A három Renault-s istálló, különösen a Red Bull tehát bizakodhat a következő hetekben ugrásszerű teljesítményjavulásban.