A szokásos sivatagi forróságban kezdődött meg a szezon harmadik versenyhétvégéje, a Bahreini Nagydíj az első szabadedzéssel, ahol visszatért a mezőnyben Pascal Wehrlein, aki immár fizikálisan is készen áll arra, hogy megejtse első rajtját a Sauber színeiben.
A gyakorlás első harmadában a Mercedesnél választottak némileg eltérő stratégiát a többiekhez képest, hiszen Lewis Hamilton és a kezdetben sokat csúszkáló Valtteri Bottas hamar lecserélték közepes gumikeverékeiket lágyakra, így ők ketten egyedüliként akkor is a pályán körözhettek, amikor 30-40 perc elteltével a többiek a bokszba hajtottak, hogy visszaadják a Pirellinek ezt a csupán az edzés kezdetén használható keményebb gumiszettet.
A nap első drámája a Ferrarit sújtotta, Kimi Raikkönen alatt ugyanis a hátsó egyenesben lelassult az autó, és füstölő motorral már csak leparkolni tudott vele a pálya szélén a pilóta. A csapat közleménye szerint a meghibásodást a turbó túlmelegedése okozta, ami miatt a finn a délelőtti gyakorlás nagy részét elveszítette, és igazán gyors kör nélkül a tabella legalján végzett.
Az ezt követő percekben azért még Raikkönen nyújtotta a műsort, mindössze azzal, hogy némi sétálgatásba kezdett. Mivel nem érkezett azonnal segítségére egy fuvar, ami visszavitte volna a bokszba, a finn a pálya által körülfogott kopár, sivatagos területen baktatott keresztül, ami bizonyára ismét vicces reakciókat fog kiváltani az F1 internetes közönségéből. Végül azért megtalálta őt egy robogó.
A McLarennek sem a mai volt a legjobb délelőttje, a másfél órás edzésnek volt egy olyan pillanata, amikor Fernando Alonso autója hátsó vezetőszárny nélkül, Stoffel Vandoorne-é pedig szétszerelt padlólemezzel pihent a bokszban. Végül mindketten vissza tudtak térni a pályára, de Vandoorne számára már nem tartott sokáig a körözés, alatta felmondta a szolgálatot az MCL32-es.
A legjobb köridőt az edzésidő második felének kezdetekor Sebastian Vettel futotta meg 1:32,697-tel, mögötte pedig a két Red Bull végzett. Erősen kezdtek a Force Indiák és a Williamsek is, míg a Mercedesek egyelőre még annyira sem koncentráltak a gyorskörökre, mint a többiek: Hamilton és Bottas csak a 10. és a 14. helyen zártak.
Az edzés utolsó tíz percébe érkezve Felipe Massa élt még át meleg pillanatokat, amikor nagy sebességnél megpördült, miután meghibásodtak a fékek a Williamsben. A fallal való találkozást megúszta a brazil, és végül óvatosan vissza tudta kormányozni autóját a bokszba.
Az első szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:32.697 | 21 | |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:33.097 | 0.400 | 22 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:33.566 | 0.869 | 23 |
4 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:34.095 | 1.398 | 22 |
5 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:34.246 | 1.549 | 24 |
6 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:34.322 | 1.625 | 25 |
7 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:34.332 | 1.635 | 23 |
8 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:34.372 | 1.675 | 14 |
9 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:34.564 | 1.867 | 21 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.636 | 1.939 | 28 |
11 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:34.838 | 2.141 | 13 |
12 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:34.927 | 2.230 | 13 |
13 | S.Vandoorne | McLaren-Honda | 1:34.997 | 2.300 | 10 |
14 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:35.002 | 2.305 | 27 |
15 | Jolyon Palmer | Renault | 1:35.068 | 2.371 | 19 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:35.579 | 2.882 | 21 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:35.888 | 3.191 | 23 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:35.959 | 3.262 | 23 |
19 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:36.079 | 3.382 | 16 |
20 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:42.333 | 9.636 | 6 |