A japán motorgyártó jelenleg kizárólag a McLaren számára szállít erőforrásokat, de erősen érdekelt lenne, hogy másik csapatot, vagy akár csapatokat is ellásson motorokkal. A Saubernek még nincs 2018-ra szerződése senkivel motorügyben, de az idén használt 2016-os Ferrari erőforrások nem könnyítik meg a helyzetüket, látható lemaradásban vannak.
A Saubernek a motorerő-deficit miatt lenne jó megkísérelni egy igazi gyári támogatást, még ha a Honda jelenleg erősen bukdácsol is, a japánoknak pedig két helyett négy autó szolgáltatná az információkat, amik elengedhetetlenek a komolyabb fejlődéshez. Úgy tűnik, küszöbön a megállapodás.
Érdemes tudni, hogy a McLarennek vétójoga van az ellen, hogy a Honda egy másik csapatnak is szállítson erőforrást, de Ron Dennis hiányában ez elég valószínűtlennek tűnik Fergal Walsh sportújságíró szerint. Egy Hondához közel álló, meg nem nevezett forrás szintén ezt taglalta Speedweek című sportújságnak.
„Éveken keresztül Ron Dennis megtiltotta a Hondának, hogy más csapatokkal is együtt dolgozzon. De Ron már nincs ott” – így a forrás. A Sauber istálló egyelőre úgy fogalmazott, hogy több gyártóval is folytatnak tárgyalásokat, a 2018-ra vonatkozó döntés a Hondával kapcsolatban nem lesz azonnali.
Még van egy érdekes vetülete a híresztelésnek, miszerint a Honda kicsit jobban odafigyel a junior versenyzői, Nobuharu Matsushita és Tadasuke Makino pályafutásának egyengetésére. Jelenleg nem érzik, hogy 2018-ban akármelyik japán versenyzőnek lenne helye a Formula-1-ben, de ha Makino jól teljesít idén az F3-ban, egy év múlva már a Formula-2-ben lehet. Ideális esetben pedig 2020 körül bekerülhetne az F1-be is. Ez meglehetősen távoli eshetőség és nagyon sok mindentől függ. Pascal Wehrlein maradása mindenesetre 2019-re végképp valószínűtlen a Saubernél, akár a Mercedeshez, akár egyik partnercsapatához mehet, például a Williamshez, ha a teljesítménye indokolja.