Ross Brawn nem tétlenkedik: már ősszel több ötlettel próbálta meg változásra sarkallni a Forma-1 vezetését, ez azonban csak előszele volt leendő munkájának, hiszen januártól már ő felel a sportág szakmai kérdéseiért – azaz mindenért, ami az autók technikájával, vagy a száguldó cirkusz szabályrendszerével kapcsolatos.
Az egyik legégetőbb kérdés, amellyel a brit szerint foglalkozni kell, az előzések: ebből a szempontból az Ausztrál Nagydíj katasztrofálisan alakult, Kínában azonban már látszottak a javulás jelei. „Az a célunk, hogy lehessen előzni, de ne túl könnyen” – nyilatkozta a szakember az Auto Motor und Sportnak.
Brawn szerint a sanghaji események ellenére több olyan futam várható idén, mint a melbourne-i, igazi koncepcióváltásra azonban csak 2020-tól kerülhet sor. „Hosszú távon lehetővé kell tennünk, hogy a szárnyak ne kavarják össze túlságosan a levegőt. Rövid távon azonban más megoldásokra van szükségünk.”
A brit úgy véli, az egyik orvosság erre az 1993-ban betiltott aktív felfüggesztés alkalmazása. „A követő autóval az a probléma, hogy megváltozik az egyensúlya, ezt pedig meg lehetne előzni az aktív felfüggesztéssel” – tette hozzá a Benetton, a Ferrari egykori technikai igazgatója, a Brawn GP és a Mercedes volt csapatfőnöke.