AktívFelfüggesztés
Brawn elmondta, mi segíthet az előzéseken
Bár a Kínai Nagydíj sokkal több akciót hozott, hogy mint a szezonnyitó, az F1 sportszakmai guruja szerint bőven van még hova fejlődni ezen a téren - egy negyedszázada betiltott technikai megoldást hozna vissza a helyzet javításának érdekében.
részletekVisszatérhet az aktív felfüggesztés 2018-ban
Négy utat követhetnek a csapatok, hogy megoldódjon a Mercedes-féle felfüggesztés körülötti vita: ezek egyike, hogy 25 év után visszatér az F1-be az egykori csodafegyver, az aktív felfüggesztés.
részletekRetro – A mérnökök Szent Grálja
Az F1 boszorkánykonyhájában technikai újítások százai születtek meg az évtizedek során, de talán egy sem volt közülük annyira kifinomult és jelentős, mint az 1982-ben ezen a napon kipróbált aktív felfüggesztés.
részletekRugózási rendszerek: Az aktív kerékfelfüggesztés
Amikor Senna négy győzelemmel - robbanásszerűen - nyitotta meg új szezonját 1991-ben, képtelenségnek tűnt, hogy bárki felzárkózhat rá a világbajnokságban. Azonban a Formula-1-ben az embernél mindig is fontosabb ún. technikai tényező (becsült szerepe elérte már a 90 %-ot) viszont nem ismert lehetetlent.
részletekRugózási rendszerek: A turbókorszak
Az előző fejezetben tárgyaltuk az F1-es autóknál a nyolcvanas évek közepéig látott rugózási rendszereket. A folytatás egy olyan korszakot ábrázol, amelynek trendje a kilencvenes évek közepéig nyúlik.
részletek