DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

AktívFelfüggesztés

Brawn elmondta, mi segíthet az előzéseken

Bár a Kínai Nagydíj sokkal több akciót hozott, hogy mint a szezonnyitó, az F1 sportszakmai guruja szerint bőven van még hova fejlődni ezen a téren - egy negyedszázada betiltott technikai megoldást hozna vissza a helyzet javításának érdekében.

részletek

Visszatérhet az aktív felfüggesztés 2018-ban

Négy utat követhetnek a csapatok, hogy megoldódjon a Mercedes-féle felfüggesztés körülötti vita: ezek egyike, hogy 25 év után visszatér az F1-be az egykori csodafegyver, az aktív felfüggesztés.

részletek

Retro – A mérnökök Szent Grálja

Az F1 boszorkánykonyhájában technikai újítások százai születtek meg az évtizedek során, de talán egy sem volt közülük annyira kifinomult és jelentős, mint az 1982-ben ezen a napon kipróbált aktív felfüggesztés.

részletek

Rugózási rendszerek: Az aktív kerékfelfüggesztés

Amikor Senna négy győzelemmel - robbanásszerűen - nyitotta meg új szezonját 1991-ben, képtelenségnek tűnt, hogy bárki felzárkózhat rá a világbajnokságban. Azonban a Formula-1-ben az embernél mindig is fontosabb ún. technikai tényező (becsült szerepe elérte már a 90 %-ot) viszont nem ismert lehetetlent.

részletek

Rugózási rendszerek: A turbókorszak

Az előző fejezetben tárgyaltuk az F1-es autóknál a nyolcvanas évek közepéig látott rugózási rendszereket. A folytatás egy olyan korszakot ábrázol, amelynek trendje a kilencvenes évek közepéig nyúlik.

részletek