DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mit vár a Pirelli Bahreintől?

Egyetlen hét telik el mindössze a Kínai és a Bahreini Nagydíj között, így a csapatok és a pilóták máris gőzerővel készülnek a következő futamra. Nincs ez másképp a gumiszállítóval, a Pirellivel sem.

Bahreinbe ugyanazt a három keveréket szállítja a Pirelli, mint amit Kínában használtak. A Szahírban épült pálya felülete különbözik az eddigi három (Barcelonával együtt) helyszíntől, ráadásul ez lesz az első éjszakai futam az évad során, amikor is a rajt és a befutó is villanyfénynél zajlik.

A gumikopás biztosan kisebb lesz, mint tavaly


Emiatt a gumik viselkedése és a pálya állapotának változása egyáltalán nem ugyanolyan, mintha a hagyományos délutáni időpontban zajlana a verseny. A tavalyi évben a nyerőnek a három-kiállásos taktika bizonyult, amikor is ugyanazt a három keveréket hozta a gumiszállító, mint idén. Ezek pedig a szuperlágy, a lágy és a közepes keverék.

Mario Isola a Pirelli F1-es főnöke kiemelte, hogy a hátsó tapadás nagyon fontos lesz ezen a nagydíjon. „Ez egy igazán olyan pálya, ahol a hosszú egyenesek és a kemény féktávok váltakoznak, az erőt megfelelően kell az aszfaltra vinni és a hátsó kerekeket folyamatosan jó állapotban kell tartani a megfelelő tempóhoz. „Tavaly a hátsó abroncsok kopása nagymértékű volt, de a 2017-es specifikációjú gumikkal érdekes lesz látni a változást. A második szabadedzés különösen fontos lesz, mivel az lesz az egyetlen, amit az időmérővel és a versennyel hasonló körülmények között rendeznek hőmérsékleti szempontból” – tette hozzá Isola.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: