Az élet gyakran produkál furcsaságokat, a melbourne-i bemutatkozását követően Antonio Giovinazzit több szakértő is a Ferrari istállóhoz kezdte követelni. Tény, a fiatal olasz valóban nagyot alkotott az időmérő edzésen és a futamon is kiválóan szerepelt magabiztos vezetést bemutatva.
Kína után megváltozott a helyzet, a Sky elemzőműsorában elkezdték újra Pascal Wehrleint követelni a Sauberbe (akit Giovinazzi helyettesített két ízben), Giovinazziról pedig az hangzott el, hogy még túl fiatal és túl tapasztalatlan. Hogy változnak az idők két hét alatt? Az olasz valóban 24 óra leforgása alatt két komoly autótörést mutatott be Sanghajban, mindkétszer saját hibából.
Egyes vélemények szerint hasonlóság van Giovinazzi mostani és Heikki Kovalainen 2013-as esete között. A finn pilótát akkor a sérülés miatt hiányzó Kimi Raikkönen helyére igazolta le két futamra (USA és Brazília) az akkor szinte élcsapatnak számító Lotus istálló. A helyettesítés katasztrofálisra sikeredett, Kovalainen mindössze két 14. helyet tudott felmutatni. Korábban úgy tűnt, hogy 2014-re a finn versenyző a Caterham-hez tér vissza, ám végül mégsem őt szerződtették le, nagyon könnyen lehet, a rettentően rosszul sikerült beugrása miatt.
Van azért komoly különbség Kovalainen és Giovinazzi helyzete között. A rutinos finn ugyanis addigra már túl volt pályafutása zenitjén, míg Giovinazzi még karrierje kezdetén jár és sokat fejlődhet. Vajon hátráltatja-e később az olasz tehetséget a mostani két autótörés, vagy sem? Remélhetőleg nem és jövőre ismét megmutathatja, mit tud. Úgy tűnik, jelenleg nem kap szerepet, ugyanis a Sauber hivatalosan bejelentette, hogy Bahreinben már Pascal Wehrlein térhet vissza, mert a fizikai állapota újra megfelelő.