Az Ausztrál és Kínai Nagydíjakon csúfosan leszerepeltek a Honda erőforrásai – érdemes elolvasni Stoffel Vandoorne nyilatkozatát arról, mennyire lassú a McLaren az egyenesekben –, a márka így érthető módon gőzerővel dolgozik a fejlesztési csomagon, amely enyhülést hozhat a szenvedésre.
Mivel a bahreini versenyt a sanghajit követő héten tartják, a Honda idő szűkében van, a nagydíjat követő kétnapos első szezonközi teszten viszont (amelyet a szokástól eltérően nem a Spanyol Nagydíj után, hanem előrehozva tartanak meg) bevetik a módosított specifikációt. Ez egyben kísérlet is lesz: a hírről beszámoló spanyol Marca szerint amennyiben működik, már a soron következő Orosz Nagydíjon a két MCL32-be kerülhet, ellenben az eredeti tervvel, amely szerint a fejlesztési csomag az ötödik nagydíjon érkezik.
Enyhülés a McLaren-Hondának, hogy az idei szezonra eltörölték a zsetonrendszert: azaz a gyártó szabadon nyúlhat az erőforrás bármelyik részéhez, nincs korlátozva az év közbeni fejlesztés mértéke. Ugyanakkor 2017-ben mindössze négy motor használható fel autónként büntetés nélkül, ehhez nagyon nehéz lesz tartania magát a gyártónak.
A Honda motorfőnöke, Yusuke Hasegawa a dupla kiesést hozó Kínai Nagydíjat követően optimistán nyilatkozott arról, hol állnak: A kínai verseny kimenetele nagy csalódást jelentett, de az eredmény ellenére több pozitívumot találtunk, a kiesésekig biztató versenyt teljesítettünk a trükkös körülmények ellenére. Az első két nagydíjat követően már jobban bízom az erőforrásunk tartósságában, és kíváncsian várom Bahreint, amely némiképp a McLaren-Honda hazai versenye. Bízom benne, hogy itt folytatódik a lendületünk” – idézi az ESPN a szakembert, aki a pontszerzést tartja elérendő célnak.