A bahreini pálya a fékek szempontjából kritikus lehet, ugyanis nyolc fékezési pont van Bahreinben, ebből az egyes és tizennégyes kanyar előtt kapja a legnagyobb terhelést a fék. Az üzemanyaggal sem árt takarékoskodni, 1,8 kilogramm az átlagfogyasztás körönként, de idén a McLaren-Honda még ebben sem túl acélos. Fernando Alonso azonban szeretné gyarapítani jó emlékeit.
„Alig várom, hogy visszatérjünk Bahreinbe, leginkább azért, mert a tavalyi versenyt kénytelen voltam kihagyni. A korábbi három győzelmemről remek emlékeket őrzök innen. A félhomályban versenyezni szintén csodás élmény. A Bahreini Nagydíj mindig nagyon hosszú verseny, így számunkra most az az elsődleges, hogy a nagy hőség és a kemény sivatagi körülmények ellenére megbízható lesz-e a kocsink, csak utána gondolhatunk a teljesítményre” – kezdte gondolatai ecsetelését Fernando Alonso.
„Ami a teljesítményt illeti, mielőtt meghibásodott az autóm Sanghajban, nagyon ígéretes pozícióban haladtam, a tempónk sokkal erősebb volt, mint amit reméltünk előzetesen. Nagyon örülnék, ha Bahreinben újabb meglepetéssel rukkolnánk elő! De ez a futam megint óriási kihívás lesz nekünk, a hosszú egyenesek nem könnyű falatok most nekünk, kemény munka lesz ez a mérnökök számára. A fékeket nagy igénybevétel éri, az üzemanyag-fogyasztás magas, a beállítások pedig sok fejtörést okoznak, mivel a pálya hőmérséklete sokat változik a hétvége során, ahogy egyre jobban beesteledik. Mindig nagyon keményen nyomom a gázt, amint kigurulok a garázsból, hogy kihozzam a csomagunkból a maximumot, Bahreinben ugyanezt fogom tenni!” – zárta mondandóját harciasan a spanyol pilóta.