Az előzetes jóslatoknak megfelelően esős vasárnap reggelre ébredt a Formula-1 mezőnye Sanghajban, bár a verseny rajtjakor már nem hullott csapadék, és a pálya is csak épp annyira volt nedves, hogy elgondolkodtassa a pilótákat, érdemes-e már slick gumikkal kockáztatni. Végül egyedül a 11. helyen Carlos Sainz döntött a szuperlágy keverékek mellett, mindenki más intermediate-eket rakatott fel a kezdésre, tudva, hogy pár kör után bizonyára bokszkiállás vár rájuk.
A rajtrács elölről nézve elég különösen festett, Sebastian Vettel ugyanis nagyjából egy méterrel beljebb állt meg a pálya közepe felé, mint ahogy a rajtkockája azt megkövetelné, de végül így is elindították a futamot és a németet sem találták szabálytalannak, noha néhány percig vizsgálták furcsa elhelyezkedését.
Hamilton és Vettel megőrizték az első két pozíciót, de a sorrend az egész mezőnyben hamarosan rendesen összekavarodott, hiszen az első körben Lance Stroll kicsúszása miatt virtuális biztonsági autó (nem a kanadai hibázott, Perez koccant neki), majd Antonio Giovinazzi célegyenesben történt megcsúszása és autótörése miatt a Bernd Mäylander-féle biztonsági autó is megjelent, ezen körök alatt pedig mindenki lecserélte az intereket lágyakra vagy szuperlágyakra.
A nyitókörök nyirkos pályaviszonyai mellett többen is hibáztak. A kockáztató Sainz például már a futam második kanyarjában megpördült a slickeken, de végül így sem járt olyan rosszul azzal, hogy megspórolt egy kerékcserét. Valtteri Bottas azonban, aki az ötödik helyen állt a safety car mögött, nem sokkal az újraindítás előtt csúszott ki, ezzel a címvédő csapat egyik autója a 12. pozícióig csúszott vissza.
Verstappen volt az első körök zűrzavarának nagy nyertese, hiszen már a rajtnál is rengeteget lépett előre, a biztonsági autó kiállásakor pedig már a 4. volt, így semmissé tette a 16. rajthely jelentette kezdeti hátrányát.
Hamilton a kezdeti káoszban is végig őrizte a vezetést, és amikor végre a gázra léphetett, megpróbált néhány másodperces előnyt kiépíteni. Mögötte Verstappen jött lendületbe, aki Raikkönent és Ricciardót is megelőzve feljött másodiknak, az ausztrál mögött pedig nagyjából 10 körön át a két Ferrari torlódott fel. Ám amikor Vettel megelégelte a vonatozást, látványos módon tudatta ezt a világgal: előbb szemfüles módon kifékezte csapattársát, majd öldöklő csatában kicselezte Ricciardót is, miközben a Ferrari és a Red Bull kerekei össze is csattantak! A Vettel ezt követően Verstappenre is közeledni kezdett, akit akkor tudott megelőzni, amikor a holland csúnyán elfékezte magát a hosszú egyenes végén.
Bár a lágy gumikat használó Mercedeseknél és Ferrariknál az is felmerült, hogy a hátralévő, szinte teljes versenytávot azon teljesítsék (esős rajt miatt már nem volt kötelező a két eltérő slick keverék használata), végül mindenki kihajtott egy cserére, miután kiderült, hogy friss keverékeken lényegesen erősebb tempót lehet autózni.
Hamilton beérése már túl nagy feladatnak bizonyult Vettel számára, a kerékcserék után állandósult közöttük a 7-9 másodperces különbség, így a brit végül mondhatni kényelmesen szerezte meg idei első futamgyőzelmét, visszavágva ezzel a Ferrarinak a Melbourne-ben történtekért. Miután itt Vettel lett második, a két pilóta holtversenyben, egyaránt 43 ponttal áll az egyéni tabella élén.
A harmadik helyen a remek napot záró Verstappen jött be a vele kemény csatába bonyolódó Ricciardóval a sarkában, ezzel a lépéshátrányban lévő Red Bull is begyűjthette idei első dobogóját, miután a mezőny két finnje nem élete legmeggyőzőbb formáját nyújtva csak mögöttük jött be: Raikkönen 5., Bottas 6. lett.
A három élcsapat mögötti legjobbat ezen a napon Carlos Sainznak hívják, aki 7. lett, de nagyot versenyzett a mögötte befutó Kevin Magnussen is, megszerezve a Haas idei első pontjait, miután a hajrában túljutott a két Force Indián.
Kettős kieséssel zárt a McLaren, miután mindkét autójukat végzetes műszaki hiba sújtotta. Fernando Alonso ismét erőn felül teljesített és Sainzcal lefolytatott néhány csata után a 8. helyen haladt, amikor megadta magát az MCL32-es. Szintén nem volt jó napja a Renault-nak, hiszen két pilótájuk azon öt célba érkező közé tartozott, akiknek már nem jutott pont. Nico Hülkenberg ráadásul 15 másodperces időbüntetést halmozott össze, miután a VSC és a tényleges safety car mögött is előzött.
A folytatásra pedig már nem is kell sokat várni, hiszen a következő hétvégén már Bahreinben futják a szezon harmadik versenyét.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37:36.160 | 56 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 6.250 | 56 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Renault | 45.192 | 56 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 46.035 | 56 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 48.076 | 56 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | 48.808 | 56 |
7 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:12.893 | 56 |
8 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +1 kör | 55 |
9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1 kör | 55 |
10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | +1 kör | 55 |
11 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | +1 kör | 55 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | +1 kör | 55 |
13 | Jolyon Palmer | Renault | +1 kör | 55 |
14 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +1 kör | 55 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | +1 kör | 55 |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | - | 33 |
- | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | - | 18 |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | - | 17 |
- | Antonio Giovinazzi | Sauber-Ferrari | - | 3 |
- | Lance Stroll | Williams-Mercedes | - | 0 |