DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Hamilton zűrös nyitány után nyert Kínában

Lewis Hamilton és a Mercedes visszavágott a Ferrarinak, miután kimaradva a vizes pályán zajló első körök káoszából megnyerte a Kínai Nagydíjat a látványosan versenyző Sebastian Vettel és Max Verstappen előtt.

Az előzetes jóslatoknak megfelelően esős vasárnap reggelre ébredt a Formula-1 mezőnye Sanghajban, bár a verseny rajtjakor már nem hullott csapadék, és a pálya is csak épp annyira volt nedves, hogy elgondolkodtassa a pilótákat, érdemes-e már slick gumikkal kockáztatni. Végül egyedül a 11. helyen Carlos Sainz döntött a szuperlágy keverékek mellett, mindenki más intermediate-eket rakatott fel a kezdésre, tudva, hogy pár kör után bizonyára bokszkiállás vár rájuk.

A rajtrács elölről nézve elég különösen festett, Sebastian Vettel ugyanis nagyjából egy méterrel beljebb állt meg a pálya közepe felé, mint ahogy a rajtkockája azt megkövetelné, de végül így is elindították a futamot és a németet sem találták szabálytalannak, noha néhány percig vizsgálták furcsa elhelyezkedését.

hamilton_2



Hamilton és Vettel megőrizték az első két pozíciót, de a sorrend az egész mezőnyben hamarosan rendesen összekavarodott, hiszen az első körben Lance Stroll kicsúszása miatt virtuális biztonsági autó (nem a kanadai hibázott, Perez koccant neki), majd Antonio Giovinazzi célegyenesben történt megcsúszása és autótörése miatt a Bernd Mäylander-féle biztonsági autó is megjelent, ezen körök alatt pedig mindenki lecserélte az intereket lágyakra vagy szuperlágyakra.

A nyitókörök nyirkos pályaviszonyai mellett többen is hibáztak. A kockáztató Sainz például már a futam második kanyarjában megpördült a slickeken, de végül így sem járt olyan rosszul azzal, hogy megspórolt egy kerékcserét. Valtteri Bottas azonban, aki az ötödik helyen állt a safety car mögött, nem sokkal az újraindítás előtt csúszott ki, ezzel a címvédő csapat egyik autója a 12. pozícióig csúszott vissza.

Verstappen volt az első körök zűrzavarának nagy nyertese, hiszen már a rajtnál is rengeteget lépett előre, a biztonsági autó kiállásakor pedig már a 4. volt, így semmissé tette a 16. rajthely jelentette kezdeti hátrányát.

Hamilton a kezdeti káoszban is végig őrizte a vezetést, és amikor végre a gázra léphetett, megpróbált néhány másodperces előnyt kiépíteni. Mögötte Verstappen jött lendületbe, aki Raikkönent és Ricciardót is megelőzve feljött másodiknak, az ausztrál mögött pedig nagyjából 10 körön át a két Ferrari torlódott fel. Ám amikor Vettel megelégelte a vonatozást, látványos módon tudatta ezt a világgal: előbb szemfüles módon kifékezte csapattársát, majd öldöklő csatában kicselezte Ricciardót is, miközben a Ferrari és a Red Bull kerekei össze is csattantak! A Vettel ezt követően Verstappenre is közeledni kezdett, akit akkor tudott megelőzni, amikor a holland csúnyán elfékezte magát a hosszú egyenes végén.

Bár a lágy gumikat használó Mercedeseknél és Ferrariknál az is felmerült, hogy a hátralévő, szinte teljes versenytávot azon teljesítsék (esős rajt miatt már nem volt kötelező a két eltérő slick keverék használata), végül mindenki kihajtott egy cserére, miután kiderült, hogy friss keverékeken lényegesen erősebb tempót lehet autózni.

Hamilton beérése már túl nagy feladatnak bizonyult Vettel számára, a kerékcserék után állandósult közöttük a 7-9 másodperces különbség, így a brit végül mondhatni kényelmesen szerezte meg idei első futamgyőzelmét, visszavágva ezzel a Ferrarinak a Melbourne-ben történtekért. Miután itt Vettel lett második, a két pilóta holtversenyben, egyaránt 43 ponttal áll az egyéni tabella élén.

A harmadik helyen a remek napot záró Verstappen jött be a vele kemény csatába bonyolódó Ricciardóval a sarkában, ezzel a lépéshátrányban lévő Red Bull is begyűjthette idei első dobogóját, miután a mezőny két finnje nem élete legmeggyőzőbb formáját nyújtva csak mögöttük jött be: Raikkönen 5., Bottas 6. lett.  

A három élcsapat mögötti legjobbat ezen a napon Carlos Sainznak hívják, aki 7. lett, de nagyot versenyzett a mögötte befutó Kevin Magnussen is, megszerezve a Haas idei első pontjait, miután a hajrában túljutott a két Force Indián.

Kettős kieséssel zárt a McLaren, miután mindkét autójukat végzetes műszaki hiba sújtotta. Fernando Alonso ismét erőn felül teljesített és Sainzcal lefolytatott néhány csata után a 8. helyen haladt, amikor megadta magát az MCL32-es. Szintén nem volt jó napja a Renault-nak, hiszen két pilótájuk azon öt célba érkező közé tartozott, akiknek már nem jutott pont. Nico Hülkenberg ráadásul 15 másodperces időbüntetést halmozott össze, miután a VSC és a tényleges safety car mögött is előzött.

A folytatásra pedig már nem is kell sokat várni, hiszen a következő hétvégén már Bahreinben futják a szezon harmadik versenyét. 

 

A Kínai Nagydíj végeredménye:

# Versenyző Csapat Hátrány Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:37:36.160 56
2 Sebastian Vettel Ferrari 6.250 56
3 Max Verstappen Red Bull-Renault 45.192 56
4 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 46.035 56
5 Kimi Raikkonen Ferrari 48.076 56
6 Valtteri Bottas Mercedes 48.808 56
7 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:12.893 56
8 Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör 55
9 Sergio Perez Force India-Mercedes +1 kör 55
10 Esteban Ocon Force India-Mercedes +1 kör 55
11 Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör 55
12 Nico Hulkenberg Renault +1 kör 55
13 Jolyon Palmer Renault +1 kör 55
14 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör 55
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör 55
- Fernando Alonso McLaren-Honda - 33
- Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault - 18
- Stoffel Vandoorne McLaren-Honda - 17
- Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari - 3
- Lance Stroll Williams-Mercedes - 0

 

A futamról készült szöveges közvetítésünk itt található

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: