DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Mennyit gyorsult az F1 Sanghajban?

Folytatódott a szezonnyitón kirajzolódott minta, a Formula-1 mezőnye a Kínai Nagydíj helyszínén is gyorsabb volt, mint korábban bármikor. Új sorozatunkban az egész 2017-es idény során végigkövetjük a köridők javulását.

Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új előírások alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.

Dppi_00117003_482



Melbourne-höz hasonlóan Sanghajban is megfutották a pálya valaha volt leggyorsabb körét, és érdekes, hogy a mércéül szolgáló két évvel ezelőtti eredményhez viszonyított gyorsulás a két teljesen eltérő karakterű pályán szinte azonos volt: két hete 4,139, most pedig 4,104 másodperc.

A korábbi körrekordot még a legelső itteni F1-es hétvégén, 2004-ben állította fel Michael Schumacher, ráadásul nem is az időmérőn, hanem a versenyen. Az az 1:32,238-as etalon először a Q2-ben dőlt meg Kimi Raikkönen révén, majd pedig a hétvége legjobbját Lewis Hamilton állította fel a Q3-ban, több mint fél másodpercet faragva a 13 évvel ezelőtti eredményen.

 

A Kínai Nagydíj hétvégéjének legjobb köridői 2004 és 2017 között

chinalaps

Gyorsulás 2015-höz képest: 4,104 másodperc

Ennyivel javult a korábbi körrekord: 0,560 másodperc

Megdőlt körrekordok a szezonban: 2/2

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: