DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap
F1

Mercedes: A panaszkodás is az F1 része

A brackley-i F1-es istálló erejét több fronton is próbálták megtörni a riválisok az elmúlt hónapok során, ám ennek ellenére is ők a világbajnoki cím legnagyobb esélyesei. Toto Wolff szerint az élcsapatoknak mindig számítaniuk kell a riválisok ellenállására.

Noha elvben a szabályváltozások is a Mercedes fölényét hivatottak csökkenteni, a Ferrari és a Red Bull mindent megtett azért a tél során, hogy ne az Ezüstnyilak diktálják a tempót Melbourne-ben, valamint a szezon további részében. A riválisok tiltakoztak a trükkös felfüggesztés, az olajégetési eljárás, valamint a rajtprocedúra ellen, s noha az FIA sietett tisztázni minden félreértést, a Mercedes továbbra is egyértelmű favorit a világbajnoki címre.



Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója egyáltalán nem lepődött meg a kritikák és a vizsgálódások miatt. „Úgy vélem ezt meg kell tenni, ez is a Forma-1 része” – idézte a Motorsport az osztrákot. „Egyfelől az a lényeg, hogy úgy próbáld meg tökéletesíteni a teljesítményedet, hogy nem figyelsz másokra, mert az könnyen összezavarhat. Másfelől pedig, ha arra koncentrálsz, hogy valaki előnyben van egy területen, ahol te nem, akkor az a célod, hogy illegálissá minősítsék a használt eszközt vagy módszert. Mindig is ez történt a Forma-1-ben, ezért számomra teljességgel elfogadható.”

Az osztrák szerint az új felfüggesztés betiltása nem jelent számukra hatalmas teljesítménybeli visszaesést, hozzátéve, hogy ha a riválisok egy elemben keresik a Mercedes sikereinek kulcsát, csalódni fognak. „Nagyon sok technikai direktíva létezik, az emberek pedig gyakran félreértik, hogy nem egy valami jelent eltérést a többiek teljesítményéhez képest. A felfüggesztések körüli vita tisztázta, hogy mi megengedett, és mi nem, aminek örülünk. Nem olyan dologról van szó ugyanis, amelynek nagy hatása van a teljesítményünkre. Többféle technológiát kipróbáltunk, azzal a következménnyel, hogy nem volt nagy köridőbeli eltérés közöttük, az FIA határozata így pedig nem jelent nagy csapást számunkra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: