A Manor kiválásával és a tavalyi Ferrari-erőforrások használatának köszönhetően a teszteken egyértelműen az a kép rajzolódott ki, hogy a Sauber lehet a leggyengébb láncszem az idei Formula-1-es mezőnyben. Melbourne-ben azonban mindez már nem volt ennyire egyértelmű, a közép- és kiscsapatok valóban nagyon közel vannak egymáshoz, és a Pascal Wehrlein helyére beugró Antonio Giovinazzi nem is sokkal maradt le a pontot érő 10. helyről.
A svájci csapatnak tavaly egészen az utolsó előtti, brazíliai versenyig kellett várnia arra, hogy pontot szerezzen – Monisha Kaltenborn szerint idén sem reménytelen a helyzetük:
„Úgy gondolom, még mindig lehetséges a pontszerzés” – nyilatkozta a csapatvezető a Motorsport.com szakoldalnak. „Ismerjük a motort és a hozzátartozó elemeket, emellett pedig a fő erősségünkre kell koncentrálnunk, ami a karosszéria. Igyekszünk kompenzálni a veszteségeket, akármiből is származzanak. Néhány versenyen kevesebb esélyünk lesz, de lesz néhány, amikor igenis lesz.”
Kaltenborn szerint a Saubernek – ahogy általában a legtöbb csapatnak – az első európai fordulón, Barcelonában érkezik meg az első komoly fejlesztési csomagja, amelytől nagy előrelépést várnak, még ha a motorhoz ők nem is nyúlhatnak hozzá, hiszen a 2016-os specifikáció fejlesztése be van fagyasztva. Mindenesetre addig sem ülnek a babérjaikon: „Mindig lesznek apró elemek attól függően, hogyan válnak be a szélcsatornában” – fogalmazott a csapatfőnök, aki szerint már így is közelebb kerültek néhány előttük álló istállóhoz.