Az eredeti rajtprocedúra megszakadt, a piros lámpák helyett Whiting előbb a sárga villogót, majd újra a zöldet kapcsolta, a pilóták pedig elmentek egy újabb felvezető körre. Először Sergio Perez vált bizonytalanná a rajtrácson (Daniel Ricciardo korábbi kiválása miatt), hogy pontosan melyik rajtkocka az övé, majd Danyiil Kvjatnál gyulladt fel egy sárga figyelmeztető lámpa.
A versenyigazgató a két esemény együttes kombinációja miatt már úgy gondolta, hogy nem teljesen lehet biztos abban, hogy biztonságosan el tudnak rajtolni a versenyzők és nem lesz baleset.
„Megszakítottam a rajtprocedúrát, mert nem éreztem teljesen biztonságosnak. Mindig szeretem érezni a teljes biztonságot a rajtoknál, de legalábbis a körülményekhez képest a leginkább, mielőtt megnyomom az indító gombot. Először Perez indult el rossz irányba, de néhány másodperc múlva korrigált és gyorsan átváltott a jó rajthelyre” – kezdte a magyarázatot Charlie Whiting.
„Majd ugyanabban a pillanatban egy Toro Rosso mellett álló sportbíró is megnyomta a sárga gombját, ami arra reagálna, hogy Kvjat autójával, vagy pozíciójával kapcsolatban hibát észlelt. Sem én, sem a kollégáim nem észleltünk gondot, így inkább a legbiztosabb opció mellett döntöttem, megszakítás és új formációs kör” – folytatta elemzését a versenyigazgató.
Nem adott egyértelmű választ arra a marsall, hogy miért nyomta meg Kvjat mellett a sárga figyelmeztető jelzést, de feltételezések szerint talán az történhetett, hogy egy apró tüzet látott a versenyautóból kicsapódni – a csapat ugyanis feltűnően sokáig dolgozott a Toro Rossón még a rajtrácson. „A videofelvételeken semmilyen jelzést nem látunk Kvjattól, lehet, hogy a pályabíró egyszerűen csak idegességében nyomta meg véletlenül a gombot. Néha nyomás alatt az emberek hibáznak, előfordul az ilyen” – védte meg kollégáját Whiting. Hozzátette, ha apró kétségük is van a biztonság tekintetében, már nem engedik el a rajtot.