DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Ezért kellett megismételni a rajtot

Az Ausztrál Nagydíj nem szokványosan indult, ugyanis a felvezető kör után nem a piros lámpák gyulladtak ki, hanem ismét elküldték a mezőnyt egy felvezető körre. Charlie Whiting versenyigazgató el is árulta az okokat.

Az eredeti rajtprocedúra megszakadt, a piros lámpák helyett Whiting előbb a sárga villogót, majd újra a zöldet kapcsolta, a pilóták pedig elmentek egy újabb felvezető körre. Először Sergio Perez vált bizonytalanná a rajtrácson (Daniel Ricciardo korábbi kiválása miatt), hogy pontosan melyik rajtkocka az övé, majd Danyiil Kvjatnál gyulladt fel egy sárga figyelmeztető lámpa.

A versenyigazgató a két esemény együttes kombinációja miatt már úgy gondolta, hogy nem teljesen lehet biztos abban, hogy biztonságosan el tudnak rajtolni a versenyzők és nem lesz baleset.

Whiting számára mindig első a biztonság


„Megszakítottam a rajtprocedúrát, mert nem éreztem teljesen biztonságosnak. Mindig szeretem érezni a teljes biztonságot a rajtoknál, de legalábbis a körülményekhez képest a leginkább, mielőtt megnyomom az indító gombot. Először Perez indult el rossz irányba, de néhány másodperc múlva korrigált és gyorsan átváltott a jó rajthelyre” – kezdte a magyarázatot Charlie Whiting.

„Majd ugyanabban a pillanatban egy Toro Rosso mellett álló sportbíró is megnyomta a sárga gombját, ami arra reagálna, hogy Kvjat autójával, vagy pozíciójával kapcsolatban hibát észlelt. Sem én, sem a kollégáim nem észleltünk gondot, így inkább a legbiztosabb opció mellett döntöttem, megszakítás és új formációs kör” – folytatta elemzését a versenyigazgató.

Nem adott egyértelmű választ arra a marsall, hogy miért nyomta meg Kvjat mellett a sárga figyelmeztető jelzést, de feltételezések szerint talán az történhetett, hogy egy apró tüzet látott a versenyautóból kicsapódni – a csapat ugyanis feltűnően sokáig dolgozott a Toro Rossón még a rajtrácson. „A videofelvételeken semmilyen jelzést nem látunk Kvjattól, lehet, hogy a pályabíró egyszerűen csak idegességében nyomta meg véletlenül a gombot. Néha nyomás alatt az emberek hibáznak, előfordul az ilyen” – védte meg kollégáját Whiting. Hozzátette, ha apró kétségük is van a biztonság tekintetében, már nem engedik el a rajtot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: