A cápauszonyok visszatérése mellett az idei Formula-1-es autók egyik legérdekesebb aerodinamikai újításának a T-szárny névre keresztelt megoldás számít, amely nem is jelent meg egyelőre minden csapat gépén. Ráadásul több változatot is láthattunk már belőle, a Haason például a Ferrarihoz hasonlóan a cápauszony végén helyezkedik el.
Nos, az amerikaiak T-szárnya kiemelt figyelmet is kapott az első melbourne-i szabadedzés közvetítésében, ugyanis látványos mozgékonynak bizonyult egyes kanyarokban. Mint kiderült, emiatt arra kérték a második idényére készülő csapatot, hogy a második gyakorlásra szereljék is le az újítást, vélhetően annak veszélyes volta miatt.
„Ezt a szárnyat használtuk az egész barcelonai teszten, és egyszer sem volt vele problémánk a féktávokon meg sehol máshol. A második edzésre le kellett vennünk a mozgása miatt, szóval meglátjuk, mi lesz a helyzet szombat délelőtt” – nyilatkozta Günther Steiner csapatfőnök, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi. „Az adatokból látható, hogy a leszorítóerő megvan. Működik, szóval szeretnénk visszatenni, de előbb meg kell várnunk, hogy megengedik-e. Egy ilyen versenyautón minden a határon van és minden apróság segít, ezért meg akarod tartani őket.”
A Haas amúgy is felemás napon van túl az Albert Parkban: míg Romain Grosjean viszonylag jól ment, addig Kevin Magnussen kissé szenvedett. Steiner mindenesetre elégedett a francia eredményével, de szoros csatára számít a középmezőnyben: „A délelőtti volt a legjobb köre. Délután néhány tizeddel elmaradtunk attól, amit elérhetett volna. Egyelőre jól állunk, de nagyon szoros a helyzet – folyamatosan ezt ismételgetem, már idegesíthetem az embereket. Lehetsz nyolcadik, de tizenötödik is. Bármi benne van a pakliban.”