Kétségtelen tény, hogy a nagyobb leszorító erő, a szélesebb gumik megnövelték az autók sebességét és emiatt látványosabb is lett a Formula-1. Pat Symonds szerint a változtatás okát egészen máshol kell keresni.
„Nézőpontom szerint az autók gyorsabbá tétele öt másodperccel nem fogja emelni a show értékét önmagában. Az alapötlet Bernie Ecclestone-tól jött és keresztül is vitte a stratégiai csoporton. Egyszerűen sértve érezte magát attól a puszta ténytől, hogy egy „kis” 17 éves (Max Verstappen) egyáltalán versenyezhet a Formula-1-ben és még sikeres is tud lenni” – kezdte elemzését a volt technikai igazgató.
Symonds szerint Ecclestone ezzel akart gátat szabni, hogy a tizenéves tehetségek máris bekerülhessenek az F1-be. Ám az elképzelése nem jött be. „Azt gondolták, hogy ha az autók öt másodperccel gyorsabbak körönként, akkor sokkal nehezebb lesz vezetni, különösen egy fiatal pilótának. De a tények az ellenkezőjét mutatják. Személy szerint egyébként semmi gond nincs azzal, ha egy 17 éves pilóta az F1-ben versenyez. Ha a sport a fiatalabb közönséget is vonzani szeretné, akkor fiatal pilótákra is szükség van” – ecsetelte tovább Symonds.
A szezon kezdete előtt több versenyző is úgy gondolta, hogy fizikálisan jóval nagyobb kihívás lesz az új specifikációjú autókat vezetni. A pilóták azonban ennek megfelelően jobban felkészültek, így nem okozott számukra gondot a megnövekedett leszorító erő és tapadás elviselése. Bár Lance Stroll szenvedett a tesztek során, többször is kicsúszva és elhagyva a pályát, egyáltalán nem valószínű, hogy ennek fizikális okai lennének. Symonds azért hozzátette, hogy egy teljes versenytávot is érdemes megvárni, annak teljesítése azért nem egyenlő egy tesztnappal.