Amellett, hogy az élen várható csata tartja legnagyobb izgalomban a rajongókat, a figyelő szemek a mezőny végén is ott lesznek majd, hiszen mindenki kíváncsi arra, vajon mire megy a McLaren és a Honda a szezonnyitón, és sikerült-e (legalább részben) felülemelkedniük a teszteken látott problémákon. A gárda vezérigazgatója, Zak Brown nem kérdőjelezi meg a japánok elkötelezettségét, ám úgy véli, rövid távon is eredményekre van szükségük, ha szeretnék megtartani jelenlegi partnereiket.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója már több korábbi nyilatkozatában is kijelentette, hogy a Honda még mindig tanulja az F1-et – mindezt annak ellenére, hogy a sportág ötödik legsikeresebb gyártójának számítanak a Ferrari, a Ford, a Renault és a Mercedes után. „Egyetlen egy dologra van szükségük: arra, hogy megtanulják az F1-es kultúrát, és belerázódjanak” – mondta a francia a Motorsportnak. „Mindezt úgy értem, hogy a Forma-1-ben és általában a versenyzésben a versenynaptár határozza meg az időbeosztásunkat, pontos céljaink, rögzített időpontjaink vannak, és hogy mindig a lehető legjobb megoldást keressük.
„Ahol egy autógyártó részt vesz egy projektben, lehet néhány hetes csúszás, de az nem változtat a terméken és az üzleti modellen. A versenyzésben, ha nem viszel újítást az első futamra, sehol sem leszel. Ez a megszokott mentalitás. Ez a helyzet a beszállítóknál is, például ha egy valamit elkészítenek egy hónapon belül, a következő alkalommal már három hét múlva lesz kész, aztán kettő és így tovább. Sokkal nagyobb értéket képvisel, hogy mennyi időd van, mint az, hogy mennyi pénzt költesz, ez pedig eltér a világ többi részétől.”
A Honda komoly összegeket fordított arra, hogy nagy-britanniai bázist építsen Milton Keynes-ben, de mivel Boullier szerint a fő központjuk így is Japánban van, az anyavállalat vigyázó szemei előtt, így nehéz eleget tenniük a modern versenyzés követelményeinek. „Ezért van a Mercedes központja Angliában, és ennek köszönhetően nagy hasznuk származik az ellátási láncból, valamint az F1-es tapasztalattal rendelkező mérnökeikből. A mi beszállítóink kétszer annyiba kerülnek (mint a Hondáé), de háromszor, négyszer, ötször gyorsabbak. Látható, hogy a vállalati felügyelet nem mindig előnyös. Minél inkább szeretnél így működni, annál többet örökölsz az anyavállalattól, annál lassabb és kevésbé agilis vagy, amely nem egyeztethető össze a versenyzés kultúrájával.”