DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Brawn elárulta, mennyi verseny lehet a maximum

Az F1 sportszakmáért felelős ügyvezető igazgatója azon dolgozik, hogy a sportág sokkal fenntarthatóbb legyen a jövőben, ennek érdekében pedig maximalizálni szeretné az egy szezonban rendezett futamok számát.

Amíg 15-20 évvel ezelőtt átlagosan 16-17 futamot rendeztek egy-egy szezonban, a „keleti nyitással” párhuzamosan folyamatosan bővült a versenynaptár: 2016-ban már 21 helyszínre kellett ellátogatnia a mezőnynek, a száguldó cirkusz történetében először. A sportág többségi tulajdonosa, a Liberty Media többször hangoztatta, hogy akár 25 versenyt is elképzelhetőnek tartanak egy évben, hiszen több alkalommal szeretnének futamot rendezni Észak-Amerikában, természetesen megtartva az F1 tradicionális, európai helyszíneit is.



A csapatok, szakemberek és pilóták azonban gyakran hangoztatták, hogy már a huszonegy versenyes naptárral is a határaikat feszegették, hiszen a résztvevőknek rengeteg időt kellett otthonuktól távol tölteniük, a szezon utolsó negyedére pedig kifacsarva érzik magukat, így pedig lanyhulhat a figyelem, és a motiváció sem akkora már, mint az év elején. Bár az F1 vezérigazgatója, Chase Carey a legfőbb szószólója a naptárbővítésnek, kollégája, a sportszakmai ügyekért felelős Ross Brawn egészen másként látja a helyzetet.

„A legfontosabb az események minősége” – idézte a brit szakembert a Corriere della Sera című olasz napilap. „Észak-Amerika fontos számunkra, de ugyanúgy Ázsia és Európa is. Mennyi versenyünk lehet összesen? Nem szabad nagyon kiterjesztenünk a naptárt, 20-21 versenyt tartok maximumnak. Franciaország jövőre visszatér, és talán Németország is, Monza is nagyon fontos.”

Brawn szerint a jövő szempontjából nem a versenynaptár hossza, hanem a 2020-tól életbe lépő (új) motorformula a lényegesebb, melynek struktúráját mihamarabb ki kell dolgozni. „A hibridmotorok evolúciójában gondolkozunk” – mondta a brit, aki tervbe vette azt is hogy feltámasztja a gumiháborút. Legutóbb 2006-ben szerepelt két abroncsgyártó egymás mellett az F1-ben, a Michelin és a Bridgestone. „A versengés nagyszerű, de drága” – mondta a szakember. „A Pirelli remek munkát végzett, de könnyű őket kritizálni. A következőkben ki fogjuk elemezni, hogy milyen lehetőségek vannak előttünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: