A 23 esztendős Calderon kisasszony a GP3 szériában versenyzett az Arden istállónál. Ezt a szerepkört most is megtartja erre a szezonra, a Saubernél főleg a szimulátornál lesz majd dolga. Ezen kívül a versenyhétvégéken a mérnökök munkáját fogja segíteni a csapatnál. A kolumbiai hölgy úgy érzi, ő jó példa arra, hogy a sport és a világ változik, a nők is nagyobb szerepet kaphatnak az autósportokban és élnének is ezzel a lehetőséggel.
„Véleményem szerint változnak az idők, a Formula-1 nyitottabbá vált a nők számára. A Sauber jó példa erre, a csapatfőnök, Monisha Kalterborn is nő. Ruth Buscombe a stratégiáért felelős, a kommunikáció feje Marleen Seilheimer és még számos más hölgy is dolgozik az istállónál” – nyilatkozta az újdonsült fejlesztőpilóta.
„Úgy érzem, probléma nélkül versenyezhetnénk mi is, más téren is láthatjuk már, hogy nők magas beosztásban igen jól dolgoznak. Susie Wolff-fal is jó a kapcsolatom, 2014 óta segít nekem, ahol csak tud. Elismerésem mindazért, amit eddig elért. Sok tapasztalatát megosztotta már velem, remélhetőleg ezeket lesz módom hasznosítani” – folytatta helyzetelemzését Calderon.
Az elmúlt években több hölgy is megfordult az F1 környékén. A tragikus sorsú Maria de Villota, Carmen Jorda, Simona de Silvestro és az imént említett Susie Wolff is közel került, vagy el is jutott a pilótaülésig, még ha csak tesztelés erejéig is.
Utoljára nagydíjhétvégét az olasz Giavanna Amati teljesített 1992-ben, nem éppen nagy sikerrel. Mindhárom próbálkozása kudarc lett, nem kvalifikálta magát, csapattársától is tíz másodperccel maradt el, s a negyedik versenyhétvégén már nem Amati ült a másodikszámú Brabham-Juddban.
Korábban voltak jobb próbálkozások is, de az egyedüli, aki sikert is elért, a szintén olasz Lella Lombardi volt. 1975-ben a Spanyol Nagydíjon a 6. helyezést érte el. Mivel a versenyt idő előtt intették le, csak fél pontot kapott, de így is máig messze a legsikeresebb női versenyző a Formula-1 történetében.