A 2017-es szezon előtti komoly szabályváltozásoktól azt várták a döntéshozók, hogy a szélesebb gumiknak és autóknak, valamint a laposabb hátsó légterelőknek köszönhetően vonzóbbá és dögösebbé válnak a Formula-1-es autók a nézők számára, így nagy várakozás előzte meg a februári bemutatókat.
Bár a fentiek valóban látványosabbá tették a gépeket, az összképet valamelyest rontotta, hogy a legtöbb autón ismét megjelentek a néhány éve már látott cápauszonyok, amelyek a legtöbb szurkoló szemében inkább csak elcsúfítják az F1-esek kinézetét – ráadásul a teszteken már az úgynevezett T-szárnyak is felbukkantak.
A nézői reakciókat látva néhány csapat, így például a Red Bull is azért érvelt, hogy tiltsák be a cápauszonyokat, ám végül nem meglepő módon ezzel ellentétes döntés született a Stratégiai Csoport egyeztetései során. Niki Lauda, a Mercedes vezérkarának tagja a tőle megszokott őszinteséggel és nyíltsággal beszélt arról, miért nem valósulhatott meg a betiltás – igaz, szavai arról árulkodnak, hogy a címvédő egylet is a cápauszonyok eltörlésének pártján állt:
„Rengeteget beszéltünk a cápauszonyokról a Stratégiai Csoport ülésén. De a többi csapat azt mondta, hogy szponzorokat tudnak elhelyezni rajtuk, ezért végül megmaradtak” – nyilatkozta az ORF-nek a korábbi háromszoros világbajnok, rámutatva egyúttal az F1 működésének visszásságaira is.